۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
پروژه آبرسانی به ۱۲۰ روستای اردبیل بهره‌برداری شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پروژه آبرسانی به ۱۲۰ روستای اردبیل بهره‌برداری شد

اردبیل- نعمت سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل گفت: ‌تا پایان امسال آبرسانی به ۱۲۰ روستای اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا نعمت‌سلطانی در حاشیه مراسم افتتاح طرح آبرسانی به روستای آق‌قلعه سرعین به خبرنگار بازار گفت: تأمین آب روستاییان به عنوان یک ضرورت مورد دقت و توجه است و تمرکز اصلی ما روی پروژه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی است که به صورت نیمه‌تمام در سال‌های گذشته به حال خود رها شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش عظیمی از مشکلات آبرسانی روستایی برطرف شده و با همکاری بسیج سازندگی آبرسانی به ۴۵۴ روستا را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل وضعیت برخی از شهرهای استان را در برخورداری از منابع آب پایدار و مناسب یادآور شد و گفت: تلاش جمعی بر این است تا یک شرایط مناسب‌تری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برخورداری بیشتر روستاییان از منابع آب فراهم آید.

نعمت‌سلطانی افزود: طرح آبرسانی به روستای آق‌قلعه در قالب احداث مخزن ذخیره بتنی ۱۰۰ متر مکعبی، اجرای حصارکشی مخزن، محوطه‌سازی، اجرای لوله تغذیه شبکه توزیع آب به طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر با لوله ۱۱۰ میلیمتری با هزینه‌کرد ۹ میلیارد ریال به مرحله افتتاح رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در گرامیداشت هفته دولت طرح آبرسانی به روستای سولی‌درق نمین را شاهد بودیم که در آبرسانی به این منطقه محروم نیز همت و تلاش جمعی همکاران ستودنی است.

نعمت‌سلطانی اضافه کرد: به دلیل آن که اولویت اصلی مسئولان کشور و استان به ویژه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور محرومیت‌زدایی و تأمین آب مورد نیاز روستاها به ویژه در ایام تابستان است، سعی بر این است تا تأمین آب روستاها به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است تا بخشی از مشکلات آبرسانی روستاها را با عملیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای در این بخش برطرف کرده و مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل کیفیت آب تحویلی به روستاییان را با توجه به شرایط انتقال آب از چشمه‌ها و منابع آب سدی مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه باید به کنترل‌ها و آزمایش‌های مکرر اقدام کنیم تا در قالب آزمایش‌های کلرسنجی، میکروبی، شیمیایی و همچنین کدورت‌سنجی فعالیت‌ها به انجام برسد.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha