۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
افزایش ۲۰ برابری تامین برق اصفهان از انرژی‌های خورشیدی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان مطرح کرد؛

افزایش ۲۰ برابری تامین برق اصفهان از انرژی‌های خورشیدی

اصفهان - نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تامین برق استان اصفهان از انرژی های خورشیدی تا پایان سال آینده بیش از ۲۰ برابر افزایش می‌یابد.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به نقش انرژی های پاک در حفظ محیط‌ زیست اظهار داشت: استفاده از این انرژی ها هم از نظر اقتصادی برای خانواده ها و هم از نظر زیست محیطی برای آیندگان مهم و حیاتی است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان اصفهان ابراز داشت: هدف از تشکیل این کارگروه هماهنگی بین دستگاههای مختلف اجرایی و خدماتی برای توسعه سریع‌تر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است.

کاهش آلودگی هوا با استفاده از انرژی‌های خورشیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان یکی از مهم‌ترین موضوعات در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را در تامین برق مورد نیاز برای مصارف خانگی و صنعتی استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از تولید برق ایران از نیروگاه های آبی است که هزینه های زیادی هم برای کشور دارد و استفاده از انرژی خورشیدی علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها می تواند باعث کاهش آلودگی هوا نیز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ مگاوات از برق مورد نیاز استان اصفهان از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال آینده میزان تولید برق استان اصفهان از انرژی خورشیدی بیش از ۲۰ برابر شده و به یک هزار مگاوات خواهد رسید.

نقش با اشاره به ظرفیت بالقوه استان اصفهان برای توسعه انرژی خورشیدی گفت: زیرساخت های لازم هم به این منظور در استان اصفهان مهیا است و از این رو از همه سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم تا به این حوزه ورود جدی داشته باشند.

مناقصه دوم توسعه انرژی خورشیدی استان تا یک ماه آینده

وی با بیان اینکه تاکنون یک مرحله مناقصه برای توسعه انرژی خورشیدی در استان برای تولید ۳۸۰ مگاوات برق برگزار شده است، افزود: مرحله دوم مناقصه هم ب تا یک ماه آینده برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی بازگشت سرمایه و ارزش افزوده بالایی دارد، تاکید کرد: خوشبختانه با امکاناتی که برای سرمایه گذاران در این حوزه در استان اصفهان اندیشیده شده است این استان در بخش استقبال سرمایه گذاران در ایجاد نیروگاه های خورشیدی رتبه نخست کشور را دارد.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha