۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
ابراز خوش بینی بورل درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها

ابراز خوش بینی بورل درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره شرایط کنونی حاکم بر روند مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران و احیای برجام ابراز خوش بینی کرد و گفت: مذاکرات اکنون در مرحله تعیین‌کننده‌ای است.

به گزارش بازار، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه اتریشی کرونن درباره شرایط کنونی حاکم بر روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران و احیای برجام ابراز خوش بینی کرد و گفت: مذاکرات اکنون در مرحله تعیین‌کننده‌ای است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا پاسخ آمریکا را درباره پیشنهاد اروپائی‌ها در قبال احیای برجام دریافت کرده است، اضافه کرد: اکنون بر عهده ایران است که به آن‌ها پاسخ دهد.

بورل که با یک روزنامه اتریشی مصاحبه می‌کرد ضمن تشکر از اتریش به خاطر ایفای نقش قوی آن در مذاکرات وین، گفت: مذاکرات با هماهنگی اتحادیه اروپا به "لحظه مهمی" رسیده است، "این، آخرین میلیمتر است". من خوشبین هستم. این (به نتیجه رسیدن مذاکرات وین) - که از زمان خروج واشنگتن در سال ۲۰۱۸ با مشکل مواجه شده است - جهان را امن‌تر خواهد کرد.

این سخنان بورل درباره مذاکرات در شرایطی مطرح می‌شود که یک رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز در توئیتی نوشت: تهران به بررسی دقیق واکنش آمریکا درباره متن پیش نویس اتحادیه اروپا، در سطح کارشناسی ادامه می‌دهد و حداقل تا پنج شنبه - ۲ سپتامبر - طول می‌کشد. (جزئیات بیشتر)

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در تاریخ دوم شهریور از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داد و گفت: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد. (بیشتر بخوانید)

در همین حال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ۳ شهریور در جمع ایرانیان مقیم تانزانیا گفت: روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کردیم در حال بررسی و آنالیز دقیق آخرین متنی که روی میز قرار دارد و آخرین پاسخی که روز گذشته دریافت شده هستیم. (جزئیات بیشتر)

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در همین زمان در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: شم من می‌گوید [توافق] ممکن است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد. (بیشتر بدانید)

با توجه به شرایطی که بر روند مذاکرات از زمان ارائه پیشنهاد اتحادیه اروپا تاکنون حاکم است تلاش‌های آشکار و پنهان برای تاثیرگذاری بر احیای برجام در جریان است ازجمله اینکه رژیم صهیونیستی آشکارا تلاش خود را برای تاثیرگذاری بر تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال احیای مذاکرات لغو تحریم‌ها افزایش داده و در مقابل تکاپوی پنهانی برخی طرف‌های منطقه‌ای ازجمله عربستان سعودی در این راستا ادامه دارد.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha