۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
۱۰۰ میلیون متر مکعب آب سدهای مرزی آماده تحویل به بخش صنعت است
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

۱۰۰ میلیون متر مکعب آب سدهای مرزی آماده تحویل به بخش صنعت است

ایلام - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در ۲۴ سدی که تاکنون در قالب طرح‌های آب و خاک‌مرزی در دولت تدبیر و امید احداث شده، ۱۰۰ میلیون متر مکعب به بخش صنعت تخصیص یافته و آماده تحویل به نقاط صنعتی حاشیه سدها است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ایلام، محمد حاج رسولی‌ها در آیین بهره‌برداری از سد مخزنی شهدای ایلام تصریح کرد: از مجموع ۴۰ سد در مناطق مختلف کشور ۲۴ سد در این نواحی به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در ۲۴ سدی که تاکنون در قالب طرح‌های آب و خاک مرزی در دولت تدبیر و امید احداث شده ، ۱۰۰ میلیون متر مکعب به بخش صنعت تخصیص یافته و آماده تحویل به نقاط صنعتی حاشیه سدها است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران یادآوری کرد: در استان ایلام به عنوان نمونه در سال ۹۵، سد «کنگیر» و شبکه‌های آن وارد مدار بهره‌برداری شد و امروز سد دیگری را در این استان به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم.

حاج رسولی‌ها، مصرف کننده اصلی آب سد شهدای ایلام را مجتمع پتروشیمی این استان عنوان کرد و افزود: این سد در ۳۵ کیلومتری غرب شهر ایلام و روی رودخانه «گلال» احداث شده و از نوع خاکی با هسته رسی، ارتفاع ۷۰ متر، طول تاج ۳۸۵ متر و حجم مخزن ۲۰ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه هدف این سد تامین ۱۲.۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنایع منطقه است، گفت: سد مخزنی شهدای ایلام همچنین وظیفه تسکین سیلاب‌های رودخانه را دارد و سیلاب‌هایی که تا دو هزار متر مکعب در ثانیه را در خود تسکین داده و خروجی آن ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: در این سد تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و دولت در بودجه سال ۹۹، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای آن در نظر گرفته که با آن هم دیون مشاوران و پیمانکاران که نقش اصلی را در احداث سد دارند پرداخت کنیم و هم کارهای جزئی باقی مانده انجام شود.

کد خبر: ۱۷٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha