۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
 کارگروه همسان‌سازی حقوق و دستمزد کارکنان دولت تشکیل شد
رئیس سازمان اداری و استخدامی:

کارگروه همسان‌سازی حقوق و دستمزد کارکنان دولت تشکیل شد

لطیفی، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از تشکیل کارگروه همسان‌سازی حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

به گزارش بازار، میثم لطیفی در نشست خبری امروز از راه‌اندازی سامانه دولت سنج خبر داد و گفت: بعد از جشنواره شهید رجایی سامانه دولت سنج راه‌اندازی خواهد شد. در این سامانه وضعیت ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برای عموم مردم قابل مشاهده است و فرصتی است که ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد دستگاه‌ها داشته باشیم و قضاوت را به مردم واگذار کنیم.

وی درباره تصمیمات اتخاذ شده برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت اظهار کرد: برای جبران خدمات، پیشنهادهایی را تهیه کرده‌ایم که البته این موضوع در لایحه بودجه ١۴٠١ هم آمده‌بود، اما مجلس آن را تغییر داد.

معاون رئیس جمهور افزود: نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و برای کارکنانی که دریافتی بالاتری دارند، این درصد باعث می‌شود دریافتی این افراد بالاتر برود از این رو با توجه قانون خدمات مصوب سال ٨۶ افزایش حقوق باید بر اساس امتیاز و ضریب سالانه باشد که مغفول مانده‌است.

لطیفی تاکید کرد: پیشنهاد ما این بود که الگوی امتیازی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود همچنین پیشنهاد دادیم تا افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای شهریورماه به اجرا برسد البته نگران منابع افزایش حقوق و دستمزد هستیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: تأمین اعتبارات برای افزایش حقوق و دستمزد باید از منابع پایدار باشد و نباید استقراض از بانک مرکزی صورت گیرد که بار تورمی داشته باشد.

وی درباره همسان‌سازی حقوق کارمندان گفت: برای ساماندهی الگوی پرداخت عادلانه در سازمان اداری و استخدامی کارگروهی با حضور چند دستگاه تشکیل شده‌است. کارکنان در نظام پرداخت حقوق و دستمزد از مسائلی رنج می‌برند که نیازمند اصلاح است؛ البته موضوع اصلی بحث تورم است و تا زمانی که مساله تورم حل نشود، افزایش حقوق هر چند به طور مقطعی نشاطی را ایجاد می‌کند، اما در نهایت اثری نخواهد داشت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در بحث حقوق و دستمزد اقتضائات سازمان‌ها و دستگاه‌ها را در نظر می‌گیریم تاکید کرد: در بحث پرداخت حقوق عادلانه به سمت شغل خاص در دستگاه و سازمان‌ها می‌رویم و قطعاً همسان‌سازی حقوق به معنای پرداخت حقوق یکسان به کارکنان یک دستگاه و سازمان نیست چراکه شرایط رقابتی بین کارکنان در این شرایط از بین می‌رود، اما به زودی نظام جامع یکپارچه حقوق و دستمزد خواهیم داشت و ایجاد شناسه یکتا برای کارکنان دقیقاً در همین راستاست.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      3 0
      اصلا همسان سازی عادلانه نبوده ونیست مدرک دکتری باز نشسته‌ با دیپلم یکسان باشد بی عدالتی محض است
    • بازنشسته IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      5 1
      هیچ قانونی در پرداخت ها وجود ندارد هر وزارتخانه یک جور حقوق میدهد بانک یک جور حقوق میدهد همه هم از بیت المال است چرا؟؟؟ این عدالتی بود که وعده اش داده شده بود ؟
    • م.س IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      4 1
      اگر یکساعت فکر کنند .همسان سازی کار سخت ودشواری نیس.منتهی دولتمردان نمیخواهند این مسءله حل شود.
    • میراث بان IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 0
      چرا حقوق کارگران ۵۷درصد یعنی ۹میلیون به بالا دریافتی دارند ولی برای کارمندان دولت فقط۱۰درصد به حقوق اضافه کردید خودتون با۵میلیون و ۶۰۰میتوانید زندگی کنید...همسان سازی اجرا شود
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 1
      شب به خیر بابا تازه کار گروه تشکیل شده ما نفهمیدیم تو این پانزده سال برای کی کار کردیم هیچ فقط پوچ و بدون برنامه هر کسی رو خاستند جذب کردن ما هنوز قراردادی هستیم حقوق بعد از این همه خدمت به هشت تومان نرسیده با مدرک لیسانس جای دیگه با همین شرایط دو برابر میگیرن با رفایی بسیار عالی بعد ما در انتقال خون داریم گدایی میکنیم
    • محمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      کی گفته حقوق کارگرا۹تومن به بالاست?????من خودم کارگرم پنج تومن حقوقمه باقسط واجاره
    • مسعود IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      این بابا چطوری شده رییس سازمان امور استخدامی کشور ؟؟؟؟
    • امیر IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 0
      خودتون با۵۶۰۰رسمی با۲۵سالبا۳فرزنددانش اموزچطوری میتونیدزندگی کنید
    • حسین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      3 0
      واقعا چه عدالتی من نیروی رسمی بیمارستان بایه بچه کرایه نشین خرج خانواده به کنارماهی ۶میلیون میگیرم این عدالته.بعد میگن نیروی رسمی امتیازهای خاصی داره کدام امتیاز بخدا کارگرساده بیمارستان که با پیمانکاره ازمن بیشتر میگیره .
    • انسان IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      سلام. تویک مملکت بایک دولت داریم زندگی میکنم. اما حقوق های کارکنان همین دولت به چندصورت پرداخت میشود. انگارماکارنمیکنیم حقوق میگیریم اما انهاکارمیکنندودارندحقوق بالامیگیرند. باهمین مدرکی که ماداریم اوناهم دارند.
    • علی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      تو رو خدا به داد نیروهای طرحی وزارت نیرو برسید با ۱۵ سال تمام سابقه و لیسانس از یه آبدارچی کمتر میگیرم هر مزایایی به پرسنل رسمی بدن میخوان به ما بدن میگن غیر قانونیه و تو بودجه چیزی برای شما دیده نشده دریافتیمون از یه پیمانی هم رده خودم ۳ تومن کمتره تو رو خدا طرح تبدیل وضعیت رو تصویب کنید کمرون شکست