۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
 ۱۲ قرارداد خودرویی و قطعه سازی میان ایران و روسیه امضا شد؛ اولین تراکنش روبل-ریال
سخنگوی هیات دولت:

۱۲ قرارداد خودرویی و قطعه سازی میان ایران و روسیه امضا شد؛ اولین تراکنش روبل-ریال

جهرمی، سخنگوی هیات دولت در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، گفت: ۱۲ تفاهم نامه و قرارداد میان خودروسازان و قطعه سازان در روسیه منعقد شده است. اولین تراکنش روبل-ریال در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رخ داده است.

بازار؛ گروه خودرو: علی بهادری جهرمی، سخنگو هیات دولت با حضور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری در خصوص کیفیت و تولید خودروسازی ها و اشاره به دستور هشت فرمانی ریاست محترم جمهور از همت جهادی در صنعت خودرو برای رقم زدن تحول گفت؛ به گفته سخن گو هیات دولت سال گذشته ۱۸۰ هزار دستگاه در پارکینگ خودروسازی ها بود که با اقدام جهادی و حمایت دولت، ۱۸۰ هزار دستگاه مانده در پارکینگ ها به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه رسیده است.

جهرمی اظهار داشت؛ امروز خودروها به صورت عبور مستقیم از خط تولید وارد بازار می شود، از ابتدا سال تاکنون ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید و عرضه شده است.

وی، افزود: در دستور کار تولید پلت فرم ها در دستور کار قرار گرفته و برای رقابت در بازارهای جهانی و اقتصادی شدن، هم افزایی در میان خودروسازان بخش خصوصی و دولتی دارد. قرار است مدل های متنوعی از خودروها روی این پلت فرم تولید شود.

جهرمی از گام جدید در کشور برای بومی سازی بیشتر خودروها بیشتر جهت تاب آوری در مقابل تحریم ها، خبر داد و گفت؛۱۲ تفاهم نامه و قرار داد میان خودروسازان و قطعه سازان در روسیه منعقد شده است. اولین تراکنش روبل-ریال در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رخ داده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha