۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
افتتاح ۲۲۸ طرح صنعتی و تولیدی و اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار نفر

افتتاح ۲۲۸ طرح صنعتی و تولیدی و اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار نفر

در هفته دولت امسال، ۳۷۲ پروژه عمرانی و ۲۲۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۳۶ هزار میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، ۳۷۲ پروژه عمرانی و زیرساختی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال در ۲۱۶ شهرک صنعتی، ۵۸ ناحیه صنعتی و ۱۰ منطقه ویژه اقتصادی تحت مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

احداث شهرک یا ناحیه صنعتی، احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی و آتش نشانی، احداث پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر، شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، محوطه سازی و تکمیل معابر، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول و زیباسازی فضای سبز و ... بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی قابل بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

پراکندگی جغرافیایی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی قابل افتتاح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۲۸ استان کشور است که استان‌های یزد با ۵۱ پروژه، فارس با ۴۲ پروژه و آذربایجان شرقی با ۳۵ پروژه، بیشترین تعداد پروژه‌های زیربنایی قابل بهره برداری را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از این استان‌ها نیز همدان با ۲۵ پروژه و استان‌های گلستان و لرستان هرکدام با ۲۱ پروژه در رده‌های بعدی از لحاظ تعداد پروژه‌های زیربنایی افتتاحی قرار می‌گیرند.

در این راستا، پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد هفته گذشته در مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌طور همزمان به بهره برداری رسید.

افتتاح ۲۲۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۵۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار نفر

همچنین همزمان با ایام هفته دولت، ۲۲۸ طرح صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با حضور مسئولان ملی، استانی و شهرستانی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این طرح‌های صنعتی که در هفته دولت در قالب واحد تولیدی آغاز به کار خواهند کرد، با مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی ۵۲۱ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۳۶۶ نفر را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور فراهم می‌آورند.

پراکندگی این واحدهای تولیدی نیز در ۳۰ استان کشور است که استان‌های آذربایجان شرقی با ۲۲ طرح، بوشهر و قزوین هرکدام با ۱۹ طرح و خراسان رضوی با ۱۷ طرح، بیشترین تعداد طرح‌های صنعتی قابل افتتاح را دارند.

پس از این استان‌ها نیز تهران با ۱۴ طرح و گلستان، فارس و سمنان هرکدام با ۱۱ طرح در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

واحدهای تولیدی یاد شده در رشته فعالیت‌های صنعتی از جمله صنایع غذایی، شیمیایی، سلولزی، بهداشتی، فلزی و ... در هفته دولت فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شایان ذکر است، مطابق دستورالعمل حق بهره برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، طرح‌های صنعتی طرف قرارداد در صورتی که زودتر از موعد، ساخت و ساز خود را به پایان رسانده و پروانه بهره برداری دریافت کنند، از مشوق‌های ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برخوردار می‌شوند.

همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شرایط و تسهیلات ویژه‌ای را به‌عنوان مشوق درنظر گرفته است که شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور می‌توانند از این شرایط خاص استفاده نمایند.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha