۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
خط تولید کاتالیست‌های پالایشگاهی افتتاح شد
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری؛

خط تولید کاتالیست‌های پالایشگاهی افتتاح شد

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نخستین خط تولید کاتالیست‌های پالایشگاهی توسط یک شرکت دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، سورنا ستاری دیروز (شنبه، پنجم شهریورماه) هم‌زمان با هفته دولت، خط تولید کاتالیست‌های کراکینگ نفت سنگین RFCC و کربن‌زدای FCC را افتتاح کرد.

وی در این آیین با بیان اینکه توانمندی در تولیدات ایران‌ساخت و بی‌نیازی از واردات، با طراحی و اجرای خطوط تولید مبتنی بر نیازهای بومی محقق می‌شود، گفت: تحقق این طرح فناورانه بیش از یک دهه زمان برد، اما خوشبختانه اکنون این کار با بیش از ۷۰ درصد بومی‌سازی به نتیجه رسیده است تا یکی از پیچیده‌ترین و فناورانه‌ترین نیازهای کشور را پاسخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به رفع وابستگی و بی‌نیازی از واردات با راه‌اندازی این خط تولید افزود: ویژگی مهم این خط تولید، ایران‌ساخت بودن بخش قابل توجهی از آن است که امکان ارتقا، توسعه و تولید محصولات پیشرفته را فراهم می‌کند.

ستاری با بیان اینکه تولید محصولات ایران‌ساخت با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان میسر شده است، تصریح کرد: همواره به کارآفرینان غبطه می‌خورم، زیرا چراغ خانه تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان را روشن می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری از ایجاد زیرساخت‌های تولید محصولات راهبردی و بار نخست حمایت می‌کند، اظهار کرد: امیدوارم همچنان این نوآوری‌ها ادامه داشته باشد، زیرا نوآوری برای تولید محصولات راهبردی و توسعه فناوری‌های جدید، ضرورتی اساسی است.

کد خبر: ۱۷۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      عالی امیدوارم روزی ایران قوی بشه