۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
آزادسازی فوری و بدون قید و شرط پول‌های بلوکه شده ایران در صورت توافق احتمالی ضروریست
نماینده مردم کرج در مجلس:

آزادسازی فوری و بدون قید و شرط پول‌های بلوکه شده ایران در صورت توافق احتمالی ضروریست

عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس آزادسازی فوری و بدون قید و شرط پول‌های بلوکه شده ایران در همان روزهای باز اجرا را ضروری دانست تا انتفاع اقتصادی برای مردم حاصل شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی، تامین ملاحظات کشورمان در توافق هسته‌ای جدید از نظر رعایت خطوط قرمز و متناسب با مقتضیات فعلی گفت: توافق باید تضمین کننده ادامه توسعه و تحقیق برنامه هسته ای کشور و بسته شدن مسائل پادمانی باشد و به لحاظ حقوقی، بندهای توافق باید اطمینان لازم را در سرمایه گذار ایجاد نماید که برای یک دوره بلند مدت و پایدار، تحریم و کارشکنی واشنگتن منجر به ضرر و زیان آنها نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر توافق شود باید دولت آمریکا از کانالیزه کردن تجارت ایران پرهیز نماید، افزود: اجتناب طرف مقابل از تلاش برای تجارت محدود با کسب مجوز خاص و کانال‌های اختصاصی از پیش تعیین شده ضروریست.

عباسی اظهار کرد: بخش بیمه و بانکی کشور باید در شرایط عادی قرار گیرد تا فروش نفت و گاز و بازگشت درآمدهای حاصل از این فروش به راحتی وارد کشور گردد. لذا لازم است آمریکا به موجب یک ضمانت معتبر، خود را متعهد به عدم مجازات بانک‌های غیرآمریکایی به دلیل همکاری با ایران نماید.

وی با بیان اینکه تضمین حقوقی مناسب برای رفع تحریم‌ها و تضمین ذاتی برای ادامه برنامه هسته‌ای صلح آمیز و بازگشت پذیر از مهم ترین شرایط برای توافق خوب و پایدار است؛ تصریح کرد: تلاش برای گنجاندن کلمات و عبارات غیر تفسیر آمیز در متن توافق دارای اهمیت است که آمریکا نتواند از این منفذ وارد یک توافق تفسیرگونه شود.

این نماینده مجلس، آزادسازی فوری و بدون قید و شرط پول‌های بلوکه شده ایران در همان روزهای باز اجرا را ضروری دانست تا انتفاع اقتصادی برای مردم حاصل شود. وی ادامه داد: برای دوره بعد از بایدن و دولت دمکرات باید یک تضمین واقعی گرفته شود که دوباره شرکت‌های خارجی به بهانه ارتباط با شرکت‌های ایرانی تحریم نشوند.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha