۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
۲۳ هزار کارگاه در اردبیل فرصت اشتغال ۱۲۰ هزار کارگر را فراهم کرده‌اند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۳ هزار کارگاه در اردبیل فرصت اشتغال ۱۲۰ هزار کارگر را فراهم کرده‌اند

اردبیل- رحیم زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: ۲۳ هزار کارگاه تولیدی در استان فرصت اشتغال ۱۲۰ هزار کارگر را فراهم کرده است.

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در قالب هیئت‌های رسیدگی به شکایات جامعه کارگری، رسیدگی به این پرونده‌ها و صدور آرا در هیئت‌های تشخیص و تجدید نظر سعی بر این است تا جامعه کارگران و کارفرمایان و حق و حقوق آنها دفاع شود.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته شش هزار پرونده به مراجع رسیدگی در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شده تا این شکایات مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در کنار ارتقای فرهنگ کار و تلاش، سعی بر این است تا قوانین و مقررات در حوزه کارگری و کارفرمایی به دقت عملیاتی و اجرایی شده و امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به این جامعه پرتلاش فراهم آید.

رحیم‌زاده افزود: ۴۰ درصد آرای شعب بدوی و تجدید نظر به سازش و توافق بین کارگر و کارفرما منجر شده تا حل و فصل مشکلات و بازگشت نیروی کار را به واحدهای کارگری شاهد باشیم.

وی وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین در واحدهای کارگاهی را از ضرورت‌های بازرسان ادارات کار برشمرد و خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار کارگاه تولیدی در استان فعال هستند که در این مجموعه‌های کارگاهی فرصت اشتغال ۱۲۰ هزار نفر با پوشش بیمه‌ای فراهم شده است.

رحیم‌زاده حسن نظارت بر کارگاه‌ها و فرآیند قانونی در حمایت از جامعه کارگران را یادآور شد و اضافه کرد: ۲۵ ناظر در این فرآیند بر کارگاه‌ها و عملکرد کارفرمایان در رعایت قوانین کار و کارگر نظارت می‌کنند و امیدواریم از هیچ کارگری حق و حقوقی ضایع نشود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۶ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها توسط ناظران و نیروهای فعال در این حوزه انجام شده تا صیانت از نیروی کار را شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: حوادث ناشی از کار نیز در یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۲۵ درصد کاهش یافته که این نتیجه بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌ها از واحدهای کارگاهی و کارگری است.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha