۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
برنده سهام تودلی سایپا تا چند روز دیگر مشخص می شود
بازار خبر داد؛

برنده سهام تودلی سایپا تا چند روز دیگر مشخص می شود

مقام های سایپا اعلام کرده اند تا چند روز دیگر پاکت های متقاضیان سهام تودلی های سایپا بازگشایی خواهد شد.

بازار؛ گروه بورس: بعد از چند ماه سردرگمی بالاخره مقام های سایپا اعلام کردند تا چند روز دیگر پاکت های متقاضیان سهام تودلی های سایپا بازگشایی خواهد شد.

در حال حاضر سایپا اعلام کرده علاوه بر واگذاری سهام شرکت های تودلی گروه سایپا، سهام پارس خودرو را هم واگذار خواهد کرد، این اتفاق پس از آن افتاد که شرکت پارس خودرو به نوعی به ورشکستگی نزدیک شده و اگر این واگذاری اتفاق نیفتد نماد این شرکت به بازار پایه هم سقوط می کند. از طرف دیگر قبلا تکلیف رنو و واگذاری پارس خودرو را بهم گره زده بودند و حالا مدیران سایپا اعلام کردند که این واگذاری ربطی به رنو ندارد.

امیرحسن کاکایی استاد دانشگاه در گفتگو با بازار درباره تاثیر واگذاری سهام تو دلی خودروسازی ها بر وضعت ارزندگی نمادهای خودرویی گفت: عده ای در مقطع کنونی با بازی و جوسازی های رسانه ای به دنبال ایجاد نوسان در معاملات سهام هستند تا سود کنند، حتی عده ای فکر می کنند که با آزادسازی قیمت ها این دو خودروساز سود می کنند در صورتی که اینطور نیست و فقط کمی سود عملیاتی ایجاد می شود و از طرف دیگر آزادسازی قیمت ها در بازار منجر به کاهش تقاضا برای خودرو می شود و در آن حالت سرپا نگهداشتن این شرکت ها ممکن نیست، بنابراین خرید سهام این خودروسازی ها توسط یک سرمایه گذار واقعی احتمالا زیان بار است.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha