۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
هشدار شرکت‌های هواپیمایی امارات درباره ورشکستی ناشی از کاهش مسافر

هشدار شرکت‌های هواپیمایی امارات درباره ورشکستی ناشی از کاهش مسافر

شرکت‌های هواپیمایی اماراتی الاتحاد و امارات ایرلاین دو تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی خاور میانه هشدار دادند ۸۵ درصد شرکت‌های هواپیمایی جهان تا پایان سال در صورت عدم مداخله و کمک دولت با ورشکستگی مواجه می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، تیم کلارک رئیس شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین و دونی داگلاس مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی الاتحاد در بیانیه‌ای مشترک که از سوی شورای بازرگانی امارات عربی متحده – آمریکا صادر شد، هشدار دادند میزان تقاضای مسافران برای سفر تا سال ۲۰۲۳ به سطوح پیش از شیوع کووید – ۱۹ برنمی گردد.

آن‌ها همچنین اعلام کردند اعمال محدودیت‌ها نظیر قرنطینه دو هفته‌ای، انجام آزمایش و فاصله گذاری‌های اجتماعی بر میزان تقاضا برای سفر و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی تاثیر خواهد گذاشت.

شیوع کووید – ۱۹ موجب کاهش مسافران در سراسر جهان از جمله به دبی و ابوظبی امارات متحده عربی شده است که دفاتر شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین و الاتحاد به ترتیب در این شهرها قرار دارد.
شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین ماه گذشته ضمانت‌هایی را برای برخورداری از حمایت‌های دولتی دریافت کرد.

از زمان شیوع کووید – ۱۹ و بروز وضعیت فوق العاده بهداشتی در همه قاره‌ها و نیز اقدام دولت‌ها برای بستن مرزهای خود و صدور دستوالعمل‌هایی به شهروندان برای ماندن در خانه؛ شرکت‌های هواپیمایی با تقریبا تعطیلی بی سابقه سفرها مواجه شده اند.

اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی اعلام کرد حدود ۷۰ درصد ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی جهانی خالی شده و این صنعت در سال ۲۰۲۰ با ضرر ۳۱۴ میلیارد دلار در فروش بلیط‌ها مواجه است.

کد خبر: ۱۷٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha