۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
افزایش حداقلی دستمزد کارگران غیرمنصفانه بود/ کارگران سرمایه های اصلی تولید هستند
دبیر خانه کارگر تبریز:

افزایش حداقلی دستمزد کارگران غیرمنصفانه بود/ کارگران سرمایه های اصلی تولید هستند

تبریز- دبیر خانه کارگر تبریز با اشاره به اینکه افزایش حداقلی دستمزد کارگران غیرمنصفانه بود، گفت: این میزان باید به جای ۲۱ درصد، ۴۱ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، کریم صادق زاده امروز در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به نقش کارگران در تولید و توسعه کشور گفت: کارگران سرمایه های اصلی تولید هستند و باید بیشتر از اینها به این قشر بها داده شود.

وی سپس با اشاره به سال جهش تولید و ضرورت تحقق شعار سال گفت: متاسفانه مسئولان در روزهای آغازین سال جهش تولید با رویکرد غیرمنصفانه در افزایش حداقل دستمزد کارگران که به جای ۴۱ درصد نرخ تورم فقط۲۱ درصد افزایش یافت، نشان دادند که با جهش تولید فاصله زیادی دارند.

صادق زاده در ادامه با تاکید بر اینکه کارگران باید از نظر رفاهی و اقتصادی در آرامش باشند، گفت: یک کارگر چگونه می تواند با این درآمد بسیارناچیز و با سفره خالی و شرمندگی در مقابل خانواده خود و به دور از دغدغه معیشت زندگی روزمره برای بالا بردن راندمان کمی و کیفی تولید تلاش کند.

وی به امنیت شغلی کارگران نیز اشاره کرد و گفت: باید امنیت شغلی این قشر تاثیرگذار در تولید کشور حفظ و ارتقا یابد.

صادق زاده ابراز داشت: نگاه و رویکرد فعلی دولتمردان در برابر زندگی و معیشت خانواده های کارگران و بازنشستگان به هیچ وجه قابل قبول نیست چراکه این کارگران در چهار دهه تاریخ انقلاب اسلامی خوش درخشیده اند و همواره در صحنه های مختلف حضور داشتند.

دبیر خانه کارگر تبریز با تاکید بر اینکه همه کارگران و مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی برای تحقق جهش تولید در سال جاری تلاش کنند، گفت: مسئولان نیز باید با تمام توان و قدرت در عرصه های تولیدی و خدماتی باید امکانات را فراهم کنند و ازهیچ حمایتی در این بخش دریغ نکنند.

استان آذربایجان شرقی با حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی به عنوان یکی از قطب های اصلی اقتصادی کشور محسوب می شود و حدود ۷۰۰ هزار کارگر مشمول قانون کار و بیمه اجباری در این استان مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۱۷٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha