۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
افزایش قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی| احتمال تداوم روند صعودی زیاد است
تحلیل بازار نفت؛

افزایش قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی| احتمال تداوم روند صعودی زیاد است

افزایش ۱.۶۰ درصدی قیمت شاخص بین المللی نفت خام در روز چهارشنبه، پیش بینی های صعودی قیمت نفت خام برنت را بار دیگر تحریک کرده است.

به گزارش بازار، افزایش ۱.۶۰ درصدی قیمت شاخص بین المللی نفت خام در روز چهارشنبه، پیش بینی های صعودی قیمت نفت خام برنت را بار دیگر تحریک کرده است. با این حال، روند قیمت در جلسه معاملاتی روز پنجشنبه، جایی که نفت خام برنت اندکی بالاتر از روز گذشته معامله می شود، مشخص نشده است.

قیمت نفت خام هفته خوبی را پشت سر گذاشت و سه روز متوالی افزایش یافت. حرکت روز چهارشنبه به دنبال افزایش قابل توجه ۳.۶۷ درصدی روز سه‌شنبه بود، زیرا اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی انتظارات درباره کاهش احتمالی عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت را تقویت کرد.

کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده همچنین پیش بینی های صعودی قیمت نفت خام برنت را پس از تحریک تقاضای بیشتر برای دارایی تقویت کرد. ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار در هفته جاری کاهش یافت.

عامل دیگری که بر فشارهای صعودی می افزاید، توقف مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی برای از سرگیری صادرات نفت این کشور به عنوان بخشی از توافق هسته ای ۲۰۱۵ است. این امر پیش بینی دورنمای بازگشت نفت ایران به بازار جهانی را بیشتر به تعویق می اندازد. قیمت نفت خام بر اساس شاخص برنت به بالاترین حد خود طی سه هفته اخیر رسیده است.



پیش بینی قیمت نفت خام برنت

افزایش قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی| احتمال تداوم روند صعودی زیاد است


نفوذ بسته شدن کندل ۲۴ آگوست به بالای سد روانی و یقه ۱۰۰.۹۲ دلار، الگوی پایین دو قله را تکمیل می کند. این سناریو به این معنی است که مسیر دستیابی به نقطه اتمام حرکت اندازه‌گیری شده در ۱۰۸.۹۹ دلار (بالاترین نرخ ۱۳ آوریل/۲۸ ژوئیه) اکنون مشخص است.

با این حال، یک مقاومت مهم در نقطه ۱۰۶.۱۱ دلار (کمترین سطح ۹ مارس/۱۹ مه) پیش روی قیمت نفت برنت قرار دارد و گاوها باید برای رسیدن به ۱۰۸.۹۹ دلار آن را از میان بردارند. در صورت ادامه روند صعودی، مقاومت ۱۱۴.۰۳ دلار (بالاترین سطح ۵ می و ۴ جولای) به هدف صعودی بعدی پیش رو تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۰.۹۲ دلار، این چشم انداز را باطل خواهد کرد و عدد ۹۷.۴۰ دلار (کمترین سطح ۲۸ فوریه، ۱۶ مارس و ۱۲ اوت) را به عنوان هدف نزولی اولیه به میز معاملات باز خواهد گرداند.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha