۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
۱۷ هزار هکتار پسته در دامغان کشت شد
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۱۷ هزار هکتار پسته در دامغان کشت شد

سمنان- قاسمی سرپرست جهاد کشاوزی استان سمنان، گفت: فصل برداشت پسته در دامغان با سطح زیرکشت ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار از جمله حومه، فرات، امیرآباد و دامنکوه آغاز شد

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به برآورد میزان برداشت پسته دامغان در سال جاری، اظهارکرد: فصل برداشت پسته در دامغان با سطح زیرکشت ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار از جمله حومه، فرات، امیرآباد و دامنکوه آغاز شده و پیش بینی می شود درسال جاری ۲۱ هزار تن پسته تازه معادل هفت هزار تن پسته خشک از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه میزان برآورد شده پسته در سال جاری را با سال گذشته که سال محصول آوری بود، مقایسه کنیم، امسال با کاهش همراه است، افزود: اصلاح باغداری و توسعه باغ های پسته دامغان می‌تواند تاثیر زیادی بر درآمد صادرات غیرنفتی بگذارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز کرد: هفت میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال برای تسهیلات مکانیزاسیون در دامغان پرداخت و بهره‌برداران توانستند با آن تجهیزات خوبی را تهیه کنند.

قاسمی با بیان اینکه ارزآوری، اشتغال‌زایی، ارزش افزوده چاه‌های کشاورزی، مصرف بهینه آب از مواردی است که کشاورزان رغبت زیادی برای احداث باغ پسته دارند، بیان کرد: تسهیلات آب و خاک به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال شامل آبیاری تحت فشار و کم فشار و ... در دامغان و برای بهره برداران بخش پسته پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات البته در بخش‌های دیگری مانند انتقال آب تعاونی های تولیدی بخش کشاورزی، انتقال آب، استخر ذخیره آب کشاورزی، تسطیح اساسی، جاده بین مزارع، مرمت و بازسازی قنوات و کانال شبکه زیرسد دامغان نیز پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha