۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
ناوگان باری بر اساس مسافت طی شده سوخت دریافت خواهد کرد
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

ناوگان باری بر اساس مسافت طی شده سوخت دریافت خواهد کرد

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: مشکلات تامین مالی اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان باری جاده‌ای رفع شده است.

به گزارش بازار، داریوش امانی درباره نصب سامانه‌ای برای پایش هوشمند تردد ناوگان جاده‌ای که تخصیص سوخت به این ناوگان باید بر اساس اطلاعات آن سامانه صورت گیرد، افزود: جلسه نهایی امضای تفاهمنامه نصب سامانه «سپهتن» روی ناوگان باری، هفته آینده برگزاری می‌شود. مقدمات صدور فراخوان انتخاب پیمانکار نصب تجهیزات موقعیت یاب روی این وسایل نقلیه نیز در حال انجام است.

وی همچنین گفت: اولویت نخست در نصب سامانه «سپهتن»، مربوط به ناوگان مسافری به ویژه اتوبوس‌ها بود که این اتفاق رخ داد. قرار بود اعتبار مالی مورد نیاز برای ادامه این طرح را مجموعه وزارت نفت تامین کند که این مسئله زمان بر شد، اما اخیرا این مشکل رفع شده و تفاهمنامه نصب سامانه سپهتن، به مرحله امضا رسیده است.

رئیس سازمان راهداری کشور تاکید کرد: پلیس راهور نیز نظرات خود در خصوص مسائل امنیتی را ارائه کرده و مشکلی وجود ندارد؛ شنبه هفته آینده در نشست مشترک پلیس راهور و سازمان راهداری در خصوص رفع نقاط حادثه خیز، اگر ایردات نگارشی تفاهمنامه تنظیم شده رفع شده باشد، این تفاهمنامه میان این دو دستگاه با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به امضا می‌رسد.

سامانه «سپهتن»، سامانه‌ای است که بر اساس مصوبه بهمن ۱۳۹۳ هیئت وزیران، قرار بود راه اندازی شود تا با نصب تجهیزات موقعیت یاب (GPS) روی وسایل نقلیه گازوئیل سوز درون شهری، نیاز واقعی آن‌ها به سوخت بر اساس میزان مسافت طی شده، سنجیده شود که با مصوبه دی ۱۳۹۸ شورای اقتصاد، ناوگان برون شهری نیز، به این طرح افزوده شد.

نام این طرح، «تخصیص سوخت بر اساس پیمایش» است که مطابق با آن، خودروهای گازوئیل سوز و پاسگاه‌های پلیس راه، باید به سامانه «سپهتن» متصل شوند تا توزیع گازوئیل به صورت عادلانه صورت گیرد.

کد خبر: ۱۷۰٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha