۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
۱۴ طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان افتتاح می‌شود | تولید ۲ هزار اتوبوس شهری
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۱۴ طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان افتتاح می‌شود | تولید ۲ هزار اتوبوس شهری

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه در هفته دولت سال‌جاری ۱۴ طرح صنعتی در استان افتتاح می شود، گفت: بهره‌برداری از این طرح ها ۲۵۰ شغل را در استان ایجاد می‌کند.

سید محمد رضا هاشمی به مناسبت هفته دولت در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن تشریح وضعیت اعتباری و پروژه های اقتصادی و صنعتی استان سمنان بیان کرد: طی هفته دولت سال‌جاری ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی در استان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی در بخش صنعت و معدن که شامل محصولات غذایی، صنایع فولادی، تولیدات و فرآوری معدنی، نساجی، موتورسیکلت و دوچرخه، پودر شوینده و بهداشتی و ... هستند، می تواند ۲۵۰ شغل ایجاد کند، گفت: ارتقای بهره‌وری در کنار اشتغال دو رکن مهم طرح های استان سمنان است.

تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به وزارت کشور

استاندار سمنان با بیان اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان توانست منشاء برکات فراوانی شود تا جایی که امروز شاهد هستیم ۹۲ پروژه عمرانی استان که در هفته دولت افتتاح می شود، از منبع همان سفر، تامین اعتبار شده است، گفت: هفت هزار میلیارد تومان تفاهم نامه برای ساخت دو هزار دستگاه اتوبوس شهری یکی از برکات سفر حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان بوده است.

طی هفته دولت سال‌جاری ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی در استان افتتاح خواهد شد

هاشمی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و «اسکانیا» عقاب افشان سمنان منعقد شده است، ابراز کرد: در هفته دولت‌سال جاری شاهد خواهیم بود که فاز اول این طرح، یعنی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری، تحویل وزارت کشور خواهد شد تا بین شهرداری‌های کشور توزیع شود.

وی با بیان اینکه پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر دیگر مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان است، بیان کرد: مرکز به‌نژاد دام سنگسری با هدف حفاظت از این ژن و نژاد دامی طی دو ماه آتی در استان افتتاح خواهد شد این مرکز همچنین دنبال آمیخته گری و معرفی یک نژاد برتر با اجرای طرح های فناورانه است که می تواند بهره وری را در زمینه تولید دام سنگسری ارتقا ببخشد.

افتتاح طرح های گردشگری

استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد قطب دامپروری در مهدی‌شهر در دست مطالعه است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان سمنان تا پایان شهریور فرصت ارائه طرح دارد تا بتوانیم در زمینه مطالعات اجرایی شدن طرح عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه اقامتگاه سنتی اسفنجان به عنوان نخستین هتل بوتیک سنتی سمنان با اعتبار ۲۲۷ میلیارد ریال با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اشتغال ۲۲ نفر از جمله طرح های دیگر هفته دولت در سال‌جاری است، گفت: افتتاح فاز دوم اقامتگاه بوم‌گردی رویای کویر سرخه با پنج میلیارد ریال شامل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی و اشتغال برای سه نفر از دیگر طرح‌های این ایام محسوب می شود.

مرکز به‌نژاد دام سنگسری با هدف حفاظت از این ژن و نژاد دامی طی دو ماه آتی در استان افتتاح خواهد شد

وی با بیان اینکه اقامتگاه بوم‌گردی صدف کویر در سرخه با اعتبار سه میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شش و نیم میلیارد ریال تسهیلات بانکی و همچنین کارگاه خراطی چوب مهردار در دامغان با ایجاد اشتغال سه نفر از دیگر طرح‌هایی هستند که در استان طی هفته دولت افتتاح خواهند شد، گفت: در این طرح‌ها ارتقای بهره‌وری و همچنین اشتغال دیده شده است.

ایجاد اشتغال کشاورزی و دامپروری

استاندار سمنان با بیان اینکه در هفته دولت هفت طرح نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان افتتاح می شود، گفت: ۱۱ پروژه اقتصادی بخش کشاورزی و دامپروری با اعتبار ۸۶ میلیارد تومان در استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید که می تواند اشتغال خوبی را به ظرفیت های استان بیفزاید.

هاشمی بیان کرد: چهار هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی تنها با اجرای طرح‌های اقتصادی حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان طی هفته دولت ایجاد می‌شود که نشان می‌دهد دولت برای اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف برنامه دارد.

کد خبر: ۱۷۰٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha