۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
۱۷۴ حلقه چاه کشاورزی برای تأمین آب همدان شناسایی شد
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان:

۱۷۴ حلقه چاه کشاورزی برای تأمین آب همدان شناسایی شد

همدان - ضروری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از شناسایی ۱۷۴ حلقه چاه کشاورزی برای تأمین آب شهر همدان خبرداد و گفت: چاه‌هایی که از نظر کیفیت و نزدیکی به همدان قابل استفاده بود شناسایی شده است.

محمد ضروری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تیم‌هایی متشکل از فرمانداران، مدیران شرکت آبفا و جهادکشاورزی با مالکین این چاه‌ها مذاکراتی انجام و بعد از اخذ رضایت آنها آب وارد مدار شده تا شبکه توزیع آب در سطح شهر همدان به مرور به پایداری مناسب برسد و بحث قطعی آب ساماندهی شود.

وی بابیان اینکه به کشاورزانی که چاه خود را در اختیار شرکت آبفا قرار می‌دهد امتیازاتی خواهیم داد، گفت: اولویت با چاه‌های برقی، کیفیت مناسب آب و نزدیکی به همدان است.

وی گفت: خوشبختانه برخی از کشاورزان همدان پویش «نذر آب» راه اندازی کردند و چاه‌های خود را به صورت داوطلبانه در اختیار مردم قرار می‌دهند.

ضروری با تأکید براینکه تهدید کمبود آب در همدان تبدیل به فرصتی برای همدلی مردم شده است، بیان کرد: چاه‌هایی که برای تأمین آب شهر همدان انتخاب شده دارای کیفیت مناسبی هستند ضمن اینکه بافت چاه و خاک به‌گونه‌ایست که آب را تصفیه می‌کند و نیازی به تصفیه نیست و فقط در حد گندزدایی، کلرزنی صورت می‌گیرد و تصفیه بیشتر برای آبهای سطحی است که ممکن است آلاینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رودخانه عباس‌آباد آبدهی مناسبی دارد، یادآور شد: آب این رودخانه وارد مدار شده است و به تصفیه خانه الوند انتقال یافته و پس از تصفیه وارد شبکه می‌شود.

ضروری درباره استفاده از آب رودخانه دره مرادبیگ، گفت: این رودخانه آبدهی مناسبی برای تأمین آب شهر همدان ندارد و به دنبال این هستیم که از رودخانه‌های بالادست سد اکباتان درصورتیکه آبدهی مناسب داشته باشند استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه سد اکباتان از مدار بهره‌برداری تصفیه‌خانه خارج شده است، بیان کرد: تصفیه‌خانه بهشتی نیز به دلیل اینکه تراز آب سد پایین‌تر آمده از مدار خارج شده و فقط تصفیه خانه اکباتان درحال بهره‌برداری است.

کد خبر: ۱۷۰٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 0
      من یک کشاورز در همین منطقه ای که اشاره شد هستم هیچ کشاورزی با رضایت چاه خود را در اختیار شرکت آبفای قرار نداده وقتی محصول خودش از کم آبی داره خشک میشه چه آب کشاورزان را با زور اسلحه و تهدید گرفتن
    • وحید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      این چاه ها هم در سال های آینده کم آب و بعد بی آب میشن چرا یه فکر اساسی نمی کنید..........