۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
ریزش شدید قیمت پالادیوم در پی خطر شکل گیری رکود گسترده در بازارهای جهانی
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

ریزش شدید قیمت پالادیوم در پی خطر شکل گیری رکود گسترده در بازارهای جهانی

با افزایش نگرانی ها در مورد رکود جهانی، قیمت پالادیوم در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته و به ۲۰۲۵ دلار رسید که به طور قابل توجهی کمتر از قیمت ۲۲۹۵ دلاری این ماه بود.

به گزارش بازار، با افزایش نگرانی ها در مورد رکود جهانی، قیمت پالادیوم در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته و به ۲۰۲۵ دلار رسید که به طور قابل توجهی کمتر از قیمت ۲۲۹۵ دلاری این ماه بود.

این قیمت همچنین حدود ۴۲ درصد کمتر از بالاترین سطح خود در سال گذشته است. به همین ترتیب، قیمت پلاتین در هفت روز متوالی گذشته سقوط کرده و حدود ۲۵ درصد کمتر از بالاترین حد خود در سال جاری است.

قیمت پالادیوم طی چند روز گذشته با واکنش سرمایه گذاران به اقدامات اخیر فدرال رزرو در خصوص افزایش مجدد نرخ بهره بانکی برای ماه سپتامبر در روندی نزولی قرار داشته است.

قیمت های پالادیوم و پلاتین به دلیل افزایش نشانه هایی مبنی بر شکل گیری رکودی سنگین و بزرگ در اقتصاد جهانی کاهش یافته است. بانک مرکزی چین طی روزهای اخیر تصمیم گرفت برای دومین بار در ماه جاری نرخ بهره را کاهش دهد تا اقتصاد این کشور را تثبیت کند.

توجه داشته باشید که چین بازار مهمی برای پالادیوم محسوب می شود و بسیاری از افراد ثروتمند در این کشور طرفدار سفت و سخت جواهرات ساخته شده از پالادیوم هستند. همچنین کاربرد این فلز در صنعت، معمولا به بخش خودروسازی مربوط می شود که وضعیت جهانی آن نیز به هیچ وجه مساعد نیست. به عنوان مثال، شرکت خودروسازی فورد به تازگی اعلام کرده که قرار است دستکم ۳ هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل نماید.

پیش بینی قیمت پالادیوم

ریزش شدید قیمت پالادیوم در پی خطر شکل گیری رکود گسترده در بازارهای جهانی

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت پالادیوم طی چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. در این دوره، از بالاترین قیمت این فلز گرانبها از ۲۲۹۶ دلار به پایین ترین سطح ۱۹۷۰ دلار کاهش یافت.

قیمت پالادیوم همچنین به محدوده زیر میانگین متحرک ۲۵ و ۵۰ روزه حرکت کرده و این در حالیست که نوسانگر استوکاستیک اندکی بالاتر از سطح فروش بیش از حد قرار گرفته است.

بنابراین، قیمت پالادیوم و پلاتین احتمالا در کوتاه مدت به کاهش خود ادامه خواهد داد. اگر این اتفاق بیفتد، پالادیوم احتمالاً پشتیبانی مهم خود را در نقطه ۱۹۰۰ دلار مجددا آزمایش خواهد کرد. حرکت به بالای مقاومت در ۲۱۰۰ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha