۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
برنامه‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نداریم
عضو اتحادیه نساجی:

برنامه‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نداریم

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: هیچ برنامه‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان در داخل وجود ندارد.

به گزارش بازار، مجید افتخاری با اشاره به افزایش قاچاق پوشاک از ترکیه افزود: این در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان در داخل وجود ندارد. حتی وزارت صمت پوشاک را از اولویت اول در بحث مقابله با قاچاق خارج و به اولویت پنجم منتقل کرده است.

وی گفت: کسی با قاچاقچیان پوشاک کاری ندارد و با قاچاقچیان محرز هم برخورد نمی‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی اراده‌ای برای مقابله با قاچاق پوشاک در کشور وجود ندارد، افزود: قاچاق پوشاک در کشور به شرایط قبل از سال ۱۳۹۷ که به طور لجام گسیخته‌ای کالای قاچاق عرضه می‌شد برگشته است.

افتخاری ادامه داد: با توجه به مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها در کشور، قاچاقچیان زمان زیادی از سال در حاشیه امن هستند؛ برای نمونه در ماه محرم، شب عید نوروز و اعیاد دیگر با آن‌ها برخورد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با افزایش دستمزد، حامل‌های انرژی و در مقابل ثبات نسبی نرخ ارز، قاچاق سودآور شده، گفت: در سال گذشته شاهد هجمه قاچاق پوشاک از بنگلادش و چین بودیم و حالا هم در حال تبدیل شدن به مستعمره ترکیه در صنعت پوشاک هستیم. روزانه چند ده تن قاچاق پوشاک از طریق رویه مسافری به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: شبکه‌های گسترده فروش آنلاین پوشاک ترکیه هم در کشور فعالیت می‌کنند؛ به طوری که ظرف سه روز پوشاک ترک در منزل تحویل داده می‌شود و تمام فعالیت بانکی هم از سیستم مجاز داخل کشور استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها، سهمیه مناطق آزاد و ته لنجی نیز وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha