۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
لغو بیش از ۱۳۰۰ پرواز در سراسر آمریکا

لغو بیش از ۱۳۰۰ پرواز در سراسر آمریکا

بیش از ۱۳۰۰ پرواز در سراسر آمریکا به علت وزش طوفان، لغو و هزاران پرواز دیگر با تاخیر انجام شد.

به گزارش بازار، بیش از ۱۳۰۰ پرواز در سراسر آمریکا به علت وزش طوفان، لغو و هزاران پرواز دیگر با تاخیر انجام شد.

بیشترین آسیب ناشی از وزش طوفان از فرودگاه‌های دالاس گزارش شده است. بر پایه آمار پایگاه داده‌های پرواز "فلایت اِوِیْر"، بیش از ۱۳۰۰ پرواز آمریکا تا دوشنبه شب لغو شده و بیش از ۷۴۰۰ پرواز نیز تاخیر داشته است. بنا بر آمار این پایگاه، روز یکشنبه ۹۰۰ پرواز در آمریکا لغو شد.

به گزارش فلایت اویر، در این میان، بیشترین خسارت از فرودگاه بین المللی "دالاس – فورت ورث" گزارش شده است که صدها پرواز با مبدأ و مقصد این فرودگاه لغو شد و نزدیک به نیمی از پروازهای خروجی از آن، با تاخیر صورت گرفت.

منطقه دالاس - فورت ورث به علت بارش فراوان باران و جاری شدن سیل، به زیر آب رفته است. به علت شرایط نامناسب آب و هوایی، مسافران دیگر فرودگاه‌های ایالت تگزاس، از جمله دالاس لاو فیلد، هیوستون و آستین نیز به ناچار با لغو یا تاخیر شمار فراوانی از پروازها رو به رو شدند.

همچنین لغو و تاخیر پروازها در سراسر آمریکا بر کارکرد سه فرودگاه منطقه نیویورک نیز اثر گذاشت. ۱۵ درصد از پروازهای فرودگاه نیوارک لیبرتی لغو شدند. در فرودگاه‌های جان اف کندی و لاگاردیا نیز شمار فراوانی از پروازها لغو و صدها پرواز با تاخیر انجام شد.

در همین حال، پروازهای فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهر به علت موضوع‌های مرتبط به کارکنان سازمان هوانوردی فدرال تحت تاثیر قرار گرفت. سازمان یاد شده، وزش تندباد را نیز مؤثر دانست.

در بیانیه سازمان هوانوردی فدرال آمده است: "عملیات در فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهر پس از نزدیک به یک ساعت کند شدن روند نشست و برخاست هواپیماها که عصر امروز رخ داد، به حال عادی بازگشته است. وزش تندباد و موضوع مربوط به (تدبیر) کارکنان (در زمینه) کووید، پروازهای ورودی به اوهر را از برخی فرودگاه‌های میدوِست دچار وقفه کرد. "

کد خبر: ۱۷۰٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha