۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
میزان بارش‌ها در زنجان ۳۰ درصد کمتر از شاخص بلندمدت است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

میزان بارش‌ها در زنجان ۳۰ درصد کمتر از شاخص بلندمدت است

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، گفت: میزان بارش‌ در استان زنجان ۳۰ درصد کمتر از شاخص بلندمدت است و سد تهم به عنوان تامین‌کننده آب شرب زنجان کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد. 

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در ایام همه‌گیری کرونا مصرف آب در استان زنجان ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: باید مدیریت مصرف آب در استان مد نظر قرار گیرد.

وی ابراز داشت: آب به عنوان یک منبع تجدیدناپذیر در خطر است و امکان تولید آب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منظقه ای زنجان گفت: آب‌های زیرزمینی میراثی برای آیندگان است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم.

افشاری تاکید کرد: استان زنجان به دنبال آن است که بخش زیادی از آب مصرفی صنعت از محل پساب تامین شود و در بحث آب مصرفی کشاورزی، امنیت غذایی و تولید مطرح است.

وی با بیان اینکه باید به بهره‌وری، الگوی کشت و صرفه‌جویی توجه ویژه‌ای شود، ابراز داشت: در استان زنجان بیش از ۸۵ درصد آب شرب مصرفی و بیش از ۹۰ درصد آب صنعت از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ،بر لزوم جمع‌آوری آب‌های سطحی به وضعیت سدها اشاره کرد و گفت: به جز سیلاب ابتدایی سال ۹۸ که تراز سدها را بالا برد، بارش‌های چندانی اتفاق نیفتاده است.

افشاری افزود: در حال حاضر میزان بارش‌ ها در استان ۳۰ درصد کمتر از شاخص بلندمدت است و سد تهم به عنوان تامین‌کننده آب شرب زنجان زیر ۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

کد خبر: ۱۷۰٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha