۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مقایسه قیمت اجاره ون با اتوبوس

مقایسه قیمت اجاره ون با اتوبوس

قیمتی که شما برای سفر به درون شهر می پردازید با قیمت سفر به بیرون شهر تفاوت دارد.

به گزارش بازار، ممکن است برای شماهم پیش آمده باشد که برای سفر دسته جمعی، حضور در مراسم، ترانسفر فرودگاهی مسافران و یا ایاب و ذهاب دیگر با توجه به نفرات دیگر اتومبیل با ظرفیت ۴ نفر برای شما مناسب نباشد در نتیجه بهترین تصمیم برای کم کردن هزینه اجاره ون یا اتوبوس می باشد. برای اینکه بین اجاره ون و اتوبوس بهترین گزینه را انتخاب کنید به دو مورد تعداد نفرات و هزینه توجه نمایید. لازم به ذکر است که برای اجاره ون باید به مدل ون را نیز مورد بررسی قرار دهید زیرا در تعیین قیمت اجاره ون تاثیر گذار است. به طور مثال: قیمت اجاره ون درون شهری با ون هیوندای H۳۵۰ برای مدت یک ساعت ۱۶۸.۰۰۰ تومان و برای هر کیلومتر بیرون شهری ۷.۵۰۰ تومان است ولی اجاره ون مدل مکسوس ۷۸۰ برای مدت یک ساعت ۱۵۰.۰۰۰ تومان و سفر های برون شهری برای هر کیلومتر ۵.۹۰۰ تومان می باشد. در زیر به عواملی که در قیمت اجاره ون تاثیر گذار است را مشاهده نمایید.

عوامل موثر در قیمت اجاره ون

  • نوع سفر:
    قیمتی که شما برای سفر به درون شهر می پردازید با قیمت سفر به بیرون شهر تفاوت دارد. شما با سفر کوتاه به درون شهر مسافت کمتری را طی خواهید کرد. در نتیجه هنگام انتخاب نوع سفر، هم زمان نوع ماشین یا ون مورد نظر را انتخاب می کنید. در کشور قیمت ون مسافرتی با ون عادی تفاوت زیادی ندارد. اما جدا از قیمت اجاره ون گزینه های دیگری ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. به عنوان مثال؛ هنگامی که شما ون اجاره می کنید هزینه طرح ترافیک را خودتان باید بپردازید. پرداخت هزینه طرح ترافیک در خارج از شهر نیازی ندارد. هزینه های دیگر مانند هزینه اسکان راننده و هزینه غذای او برای زمانی که سفر شما چند روز طول بکشد به هزینه اجاره ون افزوده می شود.
    ۲- مدل خودرو:
    یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت اجاره ون یا اتوبوس موثر بوده مدل خودرو است. خدمات ماشین مانند کولر، پخش فیلم، نوع صندلی تخت یا خواب شو و غیره در تعیین قیمت موثر است. علاوه بر آن اینکه مدل ماشین متعلق به چه سالی است تا حدودی در تعیین قیمت اجاره ون دخالت دارد. قاعدتا هنگامی که ون VIP اجاره می کنید می بایست هزینه بیشتری نسبت به ون معمولی تقبل کنید. برخی ون ها و اتوبوس ها برای راحتی مشتری و مسافر با تجهیزات کامل هستند تا مسافران در طی مدت زمان سفر هیچ مشکلی را حس نکنند و کاملاراحت باشند.
    ۳- زمان سفر و مسافت آن:
    هنگامی که سفر شما چند روز طول بکشد در نتیجه مسافت و زمان بیشتری طی خواهید کرد. اما بدانید که هزینه هر روزه و یا برای هر مسافت برای شما کم می شود. به عبارت دیگر هزینه آن برای شما به صرفه تر خواهد بود. این نکته را باید در نظر داشته باشید که سفر چند روزه شما با راننده همراه است و شما باید خوراک و اسکان راننده را نیز در نظر بگیرید. همچنین برای طی کردن مسافت های ۳۰۰ کیلومتری به طور کل با رفت و برگشت حداقل ۳ روز نیاز است. بنابراین باید برنامه ریزی برای پرداخت هزینه اجاره ون داشته باشید. شاید بخواهید قیمت اجاره ون بدون راننده را نیز بدانید. البته اجاره ون بدون راننده کمتر پیش می آید. از آن جهت که رانندگی ون و ماشین های سنگین مهارت خاص خود را دارد و به طور کل ارائه این خدمات کمتر است.

هزینه های مربوط به اجاره ون

اما با این حال قیمت اجاره ون با راننده و بلعکس تفاوت هایی دارد. قاعدتا هزینه ای که برای اجاره ون با راننده پرداخت می کنید بیشتر از قیمت اجاره ون بدون راننده است. زیرا شما باید هزینه دستمزد راننده را نیز متقبل شوید. اما این مورد از جنبه های دیگر برای شما به صرفه است. به عنوان مثال؛ اجاره ون با راننده مشکلاتی مانند خراب شدن ماشین و هزینه های آن و خسارت های ناشی از آن به عهده شما نیست. در کل می توان گفت که هیچ مسئولیتی به عهده شما نیست. اجاره ون بدون راننده ممکن است مشکلاتی مانند خرابی ماشین و خسارت های دیگر را برای شما داشته باشد که در این باره شما خود نیز مسئول آن هستید و باید هزینه های آن را پرداخت کنید. درصد داشتن تخصص رانندگی در افراد کم است و رفع مشکلات مربوط به آن مختص به افراد عادی نیست.

در نهایت قیمت اجاره ون همراه با راننده علاوه بر به صرفه بودن دردسر و مشکلات دیگر را ندارد. قیمت اجاره ون در شرکت های اجاره خودرو تقریبا یکسان است. در برخی موارد تفاوت های کمی دیده می شود. بنابراین هنگام اجاره ون دقت داشته باشید که شرکت هایی با هزینه بالا برای اجاره ون خدمات بهتری ارائه نمی دهند. بنابراین اگر می خواهید که قیمت اجاره ون برای شما کمتر لحاظ شود، به بنر های تبلیغاتی و پیشنهاد های غیر معقول توجه نکنید. زیرا ممکن است در نهایت با اضافه کردن قیمت بر روی آن از شما هزینه بیشتری دریافت کنند.

نکات مهم هنگام اجاره ون

به طور کل ممکن است قیمت اجاره ون نسبت به لیست قیمتی که در آگهی یا سایت شرکت های اجاره ماشین مشاهده می کنید تفاوت داشته باشد. انتخاب شرکت اجاره خودرویی که دلیل هزینه های اجاره را برایتان شفاف سازی می کند بهتر است. عوامل مختلف دیگری که در قیمت اجاره ون موثر هستند عبارتند از؛ هزینه بنزین، جریمه های رانندگی، خسارت های ناشی از تصادف، کیلومتر اضافه و خدمات دیگر خودرو مانند صندلی کودک. برای اجاره ون، مهم ترین فاکتور قیمت آن است. افراد هنگام اجاره کردن ون ابتدا به بررسی قیمت اجاره آن می پردازند و شرکت مورد نظر را بر اساس قیمت انتخاب می کنند. شما می بایست قبل از اجاره خودرو درباره شرکت اجاره دهنده تحقیقاتی انجام دهید.

علاوه بر آن توجه به مشتریان قبلی و ارائه خدمات به آنها بسیار مهم است و در انتخاب شما موثر خواهد بود. شرکت های اجاره خودرو که دارای شناسنامه رسمی و پروانه فعالیت می باشند برای اجاره مناسب تر هستند. توجه به این نکات نیز حائز اهمیت است.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha