۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
نتوانستیم از مرزها به خوبی استفاده کنیم؛ به دنبال احیای برخی از گلوگاه های تجاری مغفول مانده هستیم
رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس در گفتگو با بازار:

نتوانستیم از مرزها به خوبی استفاده کنیم؛ به دنبال احیای برخی از گلوگاه های تجاری مغفول مانده هستیم

مالکی رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: در حال حاضر ما با ۱۵ کشور دنیا مرز مشترک داریم و از جمله ۳ کشور دنیا هستیم که بیشترین مرز را دارد و اما نتوانسته ایم از این مرزها به خوبی استفاده کنیم.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از فعالیت بازارچه های مرزی در کشور بیان کرد: درباره ساماندهی بازارچه های مرزی و گلوگاه های تجاری در یک سال و نیم اخیر اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: به هر جهت ما احساس می کنیم که می توانیم پیرو این ظرفیت به اقتصاد داخلی کشور کمک کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در حال حاضر ما با۱۵ کشور دنیا مرز مشترک داریم و از جمله ۳ کشور دنیا هستیم که بیشترین مرز را دارد اما نتوانسته ایم از این مرزها به خوبی استفاده کنیم.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: خوشبختانه طرح ساماندهی مرزها را با امضای ۲۱۰ نماینده مجلس تهیه و تدوین کردیم و پیرو این موضوع نامه ای به سران قوا نوشتیم تا موضوع مرزها در کشور ساماندهی شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: طرح ساماندهی مرزها طرحی مشترک بین مجلس و دولت است. جلسات مربوط به این طرح در فراکسیون مرزنشینان مطرح شد و نهایتا این طرح در اختیار سران سه قوه قرار گرفته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد: تاکنون یک جلسه پیرامون این طرح در قالب سران قوا برگزار شده است و آقایان ظاهرا به این طرح ایراداتی گرفته اند. از این رو هر کدام از سران قوا یک نماینده برای بررسی این طرح تعیین کردند که آنها بررسی ها را انجام داده و ایرادات را برطرف کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ساماندهی مرزها گام نخست درباره تحول در مرزهاست، بیان کرد: بزرگترین دستاورد این است که مرزها را ساماندهی کنیم و بعد از آن به مصادیق این موضوع بپردازیم.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس با بیان اینکه ما استان هایی با مرز دریایی و خشکی داریم بیان کرد: این مرزها حتما با هم یک تفاوت هایی دارند مثلا در خشکی و در سیستان و بلوچستان نوع مراودات مرزی در قالب بازارچه ها با افغانستان و پاکستان متفاوت است.

وی بیان کرد: همچنین ما در قالب این طرح به دنبال احیای برخی از گلوگاه های تجاری که تاکنون مغفول مانده اند، هستیم.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha