۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
وعده جدید برای پرداخت وجه گندمکاران| پایان هفته دولت مطالبات واریز می‌شود
بازار از کردستان گزارش می‌دهد؛

وعده جدید برای پرداخت وجه گندمکاران| پایان هفته دولت مطالبات واریز می‌شود

سنندج- اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان از تعیین مدت زمان ۱۰ روزه از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت وجه گندمکاران این استان خبر داد.

بازار؛ گروه استان ها: فصل برداشت گندم در استان کردستان جزو آخرین استانهای کشور است و به همین دلیل طی سالهای اخیر دولت همواره در پرداخت وجه گندم خریداری شده با مشکل مواجه شده و این وضعیت باعث نارضایی و بروز مشکلاتی برای کشاورزان کردستانی شده است.

برداشت گندم در استان کردستان از تیرماه آغاز شده و معمولا تا اواسط شهریور ماه نیز ادامه دارد و متاسفانه در این میان در روند پرداخت وجه گندم های خرید تضمینی شده بانک عامل با مشکل کمبود نقدینگی مواجه و در نتیجه در روند پرداخت ها مشکلات و دیرکردهای به وجود می آید.

در حالی که سال گذشته به دلیل خشکسالی و همچنین فعالیت های دلالان برای عرضه خارج از شبکه گندم، میزان خرید تضمینی این محصول در استان با کاهش شدیدی مواجه شده بود، ولی خوشبختانه امسال روند خرید تضمینی گندم با رشد دوبرابری مواجه شده ولی دیرکرد در پرداخت وجه کشاورزان موجب نارضایتی آنها شده است.

تاخیر در پرداخت وجه گندم خریداری شده باعث عرضه آن در بازار آزاد می شود

یک کشاورز دهگلانی در گفتگو با خبرنگار بازار و ضمن اشاره به دیرکرد پرداخت وجه گندمکاران، اظهار کرد: ما از یک ماه قبل تاکنون گندم های خود را تحویل مرکز خرید تضمینی داده و حتی در سامانه های وزارت جهاد کشاورزی هم اسناد خود را ثبت کرده ایم ولی تا امروز هیچ وجهی به حساب ما واریز نشده است.

علی مراد محمدی ادامه داد: در حالی که در بازار آزاد امکان فروش گندم با قیمت بالاتر برای ما وجود داشت ولی ما گندم خود را تحویل مراکز دولتی دادیم و مقرر شد که کمتر از یک هفته وجه ما پرداخت شود که متاسفانه هنوز این مهم عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه شماری از کشاورزان این منطقه برای کاشت و برداشت محصول خود چک داده اند و هم اکنون باید این چک ها را پرداخت کنند، عنوان کرد: ما نه تنها به سودی دست پیدا نکرده ایم که الان حتی امکان پرداخت هزینه های کاشت را هم نداریم و به همین دلیل انتظار می رود که این مشکل هر چه سریعتر رفع شود.

یکی دیگر از کشاورزان قروه در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه نیاز است که در کوتاهترین زمان ممکن وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورز واریز شود در غیر اینصورت ما در سالهای آینده از تحویل گندم به مراکز خرید دولتی خودداری می کنیم.

وعده جدید برای پرداخت وجه گندمکاران| پایان هفته دولت مطالبات واریز می‌شود

احمدرضا معظمی گفت: ما به عنوان کشاورز روی درآمد حاصله از فروش محصول خود حساب کرده ایم و به همین دلیل انتظار داریم که مسئولان نیز با جدیت هر چه تمامتر موضوع را پیگیری نموده و یک بار برای همیشه مشکل دیرکرد پرداخت ها را حل کنند تا ما با مشکلات کمتری مواجه شویم.

در حالی که کشاورزان کردستانی خواستار تسریع در پرداخت وجه گندم خریداری شده خود هستند که مسئولان استانی نیز با پیگیری های این موضوع خبر داد و اعلام می کنند که موضوع در دست پیگیری است و قرار است مسئولان کشوری در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهند.

خرید ۶۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی

در همین راستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در این استان، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۶۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

پیمان اسکندری ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ۲۸۰ هزار تن گندم از کشاورزی کردستانی خرید شده بود که خوشبختانه امسال در سایه اقدامات صورت گرفته و بارش های مناسب، این میزان به بیش از ۶۱۰ هزار تن رسیده و این میزان خرید تضمینی در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱۰ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در مجموع باید شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان کردستانی پرداخت شود، افزود: در خصوص دیرکرد در پرداخت وجه کشاورزان گندم کار کردستانی استان هیچ مسئولیتی ندارد و این مهم یک مسئله کشوری بوده و در چندین استان نیز این دیرکرد وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی برای رفع این مشکل، بیان کرد: خوشبختانه بر اساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است که در کوتاهترین زمان ممکن این مشکل رفع شده و وجه گندم خریداری شده هر چه سریعتر به حساب کشاورزان واریز شود.

وعده ۱۰ روزه استاندار کردستان برای پرداخت وجه گندم خریداری شده

در همین راستا اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان با انتشار پستی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به روند پرداخت وجه گندم خریداری شده از کشاورزان این استان واکنش نشان داد.

وعده جدید برای پرداخت وجه گندمکاران| پایان هفته دولت مطالبات واریز می‌شود

وی در این پست اعلام کرده است که با توجه به پیگیری های صورت گرفته و قول مساعد رئیس سازمان برنامه و برنامه و وزیر جهاد کشاورزی قرار است که تا ۱۰ روز آینده پول گندم خریداری شده به حساب کشاورزان کردستانی واریز شود.

تسریع در روند پرداخت به کشاورزان کردستانی یکی از انتظارات و مطالبات جدی آنهاست و به همین دلیل باید مسئولان استانی و کشوری این مشکل که سالهاست کشاورزان این استان را با چالش مواجه می کند، یک بار برای همیشه رفع کنند.

حمایت واقعی از قشر کشاورز و همچنین تلاش در راستای رفع دغدغه های آنها یکی از نیازهای لازم و ضروری برای بهره برداری از ظرفیت های در اختیار کردستان در این حوزه به شمار می رود و حال که کردستان در ردیف استانهای برتر کشور در زمینه تولید گندم قرار گرفته، نیاز است مسائل و مشکلات این بخش به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفته و در راستای رفع آن اقدام شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 15
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاوررررررز IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      7 0
      اصلا هیچکی به فکر کشاورز نیست بخدا از همه چیز زدیم ولی ایکاش گندم نمیکاشتم
    • اقای اواره بدبختی، اواره اسمم بدبختی فامیلی ام IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 0
      وقتی از تریبون رسمی میان میگن فلان روز و دروغه، چه انتظاری باید داشت؟؟ من حساب کردم کل پولی که به گندمکاران قراره بدن از ۹۲هزار میلیارد کمتره، اینجا دیگه طلب ی نفر که نیست میان میگن ۸۳درصد پرداخت شده وقتی یه نفر هم پرداخت نشه یعنی ضعیف عمل شده؟ مهمترین محصول کشاورزا هست، اصلا هیچ خبری هم ازش نیست. فقط تاسف فقط تاسف باید خورد
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 0
      همش دروغه کذب محض..الان چهار ماه گندم شیراز دولت برده دریغ از ریالی ...کشاورز بدبخت نباید اعتماد به دولت میکرد ..کشاورز روستا مگه زندگی و خرج نداره..همش می‌گویند ده روز آخه الان چهار ماهه میگید ده روز عقب هستیم جهت پرداخت..کدوم پرداخت ..خدا دلیل تان کند
    • احمدی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      5 0
      هیچکس فکر کشاورز بدبخت نیست چهار ماه گندم از ما خریدن دریغ از ریالی از نورآباد فارس پولمان بدهید زندگی داریم بچه مدرسه ی داریم
    • کشاورزبدبختی دست دولت گیرکردیم ب جای کمک دروغ الکی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      3 0
      باباپولمونوبدین ماگرفتاریم ب خدا نان شب نداریم بچه هام گرسنه هستن ن کفش دارن ن لباس ن غذا به خاطر بی پولی ثبت نام مدرسه نکردم دوتابچه مدرسه دارم خودم تاخرخره بدهکارم خداازتون نگذره
    • احمد IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 1
      انشالله سال دیگه یک گرم گندم تحویل دولت نمیدیم الان بازار آزاد داره ۱۵ نقدی میخرن ، بیچاره کردن کشاورزها رو ،شما بودجه نداشتید چرا خریدید؟؟؟؟؟
      • طاهر IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
        2 1
        کجا 15 تومن میگیرن؟
    • فاتح IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      3 0
      خداوکیل بیچاره شدیم تمام چکهام برگشت خورده قسط خونه ام زده بالا بانک داده به دادگاه وانهام حسابهامو مسدود کردن حکم توقیف خونه روصادرکردن .چه خاکی توسرمون بریزیم پس کی پول گندم رومیدن .اطمینان کردیم به دولت اینم آخرش.
    • کشاورز بدبخت IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      3 0
      هیچی توی خونه برای خوردن نداریم،بچه هارو فرستادم خونه مادربزرگشون که گرسنه نمونن،تورو قرآن پول مارو بدید
    • Framarz IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      4 0
      خداوند شاهد باش ما گندم دست قاچافچی ندادیم احتکا هم نکردیم... ولی ابرمون رفت بد قول شدیم طلبکارها هر روز زنگ میزنن ابرمون رفت ...سال دیگه جور دیگر رفتار میکنیم...
    • رمضانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      2 0
      بدبختی کشاورزی حدود ۲ماه گندم تحویل دولت دادیم هنوز خبری از پولش نیست
    • علی نظری IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      1 0
      سلام بنده در تاریخ پانزدهم تیرماه گندم تحویل سیلوی شهرستان الشتر استان لرستان داده ام الان یکم مهرماه است هنوز ریالی واریز نداشتم.واقعااا هیچ جای دنیا اینجور رفتاری با کشاورز نمیکنند واقعا اگه بدهکاری دولت دست ملت بود اینجوری بیخیال پس گرفتن بود که الان بیخیال پرداخت پول کشاورز شده است من قسم میخورم تا زنده هستم یک دانه گندم دست دولت ندهم دلال نقد خریداری میکنه
    • Hasan IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      1 0
      با سلام متاسفانه اکثر گندم کاران چک هاشون برگشت خورده.از دولت انتظار داریم فکری به حال کشاورزان بکند.
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      ازخرداد گندم بردید الان هم دوازده مهرماه ..چرا پول گندمهای ما بدبخت ها نمی‌دهید ..از اون طرف وزیر میگه تسویه شده و پرونده گندمها بسته شده ..ازاین طرف ریس اداره غله شیراز میگه پرداخت شده...چه پرداختی که به حساب ما نمی‌رسه آخه..ترا خدا پولمان بدهید تاکی ..داغون شدیم از بدهکاری ..از بی پولی ..امروز سه شنبه 7/12هنوز ریالی پرداخت نشده ..فارس
    • کشاورز بدبخت IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      استان فارس جوابگو باش چرا پرداخت نمیکنی مطالبات کشاورزان ..چرا امروز فردا میکنی. حق خودمان هم پس میندازی‌.مگر الان هفدهم مهرماه هست و دوازده روز پیش به حساب شما اومده مطالبات گندم....صدای ما بشنوید