۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
افزایش ۶۱ درصدی تولید زغال سنگ در طبس
مدیرعامل زغال سنگ پروده طبس خبر داد؛

افزایش ۶۱ درصدی تولید زغال سنگ در طبس

بیرجند- کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس از افزایش ۶۱ درصدی تولید و سود خالص ۵۲ درصدی زغال سنگ طی سه ماه اول سال جاری خبر داد.

رمضان کریتی ثانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طی سه ماه اول امسال «کزغال» موفق به انجام ۹۱۵ متر حفر تونل های زیرزمینی معدن و استخراج ۴۵۱ هزار تن زغال سنگ خام و تولید ۱۶۳ هزار تن کنسانتره شده است.

وی افزود: این میزان تولید و استخراج کنسانتره و زغال سنگ خام در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از ۶۱ درصدی تولید محصول و به تبع آن رشد ۵۲ درصدی سود خالص شرکت است.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت ۲۰ ساله تجهیزات موجود و همچنین بر اساس گزارش طراحی پایه معدن، نیاز به سرمایه گذاری برای تأمین ماشین آلات جدید است تا راندمان این حوزه بهبود یافته و اهداف برنامه به موقع قابل تحقق باشد.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات مؤثری از قبیل راه اندازی اسپیرال و بهینه سازی سیستم های تهویه و روشنایی، مصرف انرژی های آب و برق دوره سه ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۳۴ درصد و ۱۸ درصد کاهش یافته است خاطر نشان کرد: در خصوص صادرات و با توجه به تقاضای بازار، پیگیری های لازم برای اخذ مجوز صادرات به نتیجه رسیده و ارسال محموله صادراتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پرورده طبس در مورد افزایش سرمایه در جریان، موضوع پروژه ست دوم لانگوال هم گفت: سرمایه فعلی شرکت با ۷۵ درصد افزایش، از دو هزار میلیارد ریال به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خواهد رسید که مراحل ثبت سرمایه در حال انجام است.

به گفته وی شرکت زغال سنگ پروده طبس با هدف افزایش تولید این ماده معدنی، هشت مورد برنامه در چهار حوزه اهداف استراتژیک با محورهای سرمایه گذاری برای تولید، توسعه بازارهای فروش داخلی و خارجی، تنوع بخشی به محصول و تکمیل زنجیره ارزش، توسعه قابلیت ها و ظرفیت های نیروی انسانی را در دست پیگیری و اجرا دارد.

وی ادامه داد: تأمین سری دوم تجهیزات تمامی مکانیزه استخراج لانگوال برای پوشش دوره های توقف تولید ناشی از اجرای اورهال نیز به عنوان یکی از طرح های توسعه این شرکت، در مرحله نهایی کردن قرارداد جهت ابلاغ به برنده مناقصه قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۹٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha