۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
تراکنش‌های بانکی در اولویت رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی قرار ندارند
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

تراکنش‌های بانکی در اولویت رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی قرار ندارند

اردبیل - مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: به دنبال شیوع کرونا و تعویق رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، تراکنش‌های بانکی در اولویت رسیدگی قرار ندارند و هنوز در این زمینه کار خاصی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول نوع‌پرور عصر پنج شنبه در نشست مدیران اصناف و اتحادیه‌های اردبیل در محل اداره کل امور مالیاتی استان اظهار کرد: سال سختی برای سازمان مالیاتی پیش‌روست چرا که از طرفی درآمدهای مالیاتی کاهش پیدا می‌کند و از سوی دیگر باید در این شرایط کرونایی با صنوف و قشرهای مختلف جامعه مدارا کرده و مراقبت‌های لازم را انجام دهیم.

وی بالا رفتن انتظارات از سازمان مالیاتی را در به تعویق انداختن رسیدگی به پرونده‌ها و دریافتی‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی همپای دولت و در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی و هدفگذاری مناسبی را انجام داده و تلاش می‌کند در عین پیگیری مطالبات برجای مانده مالیاتی در این شرایطی که فشارهای اقتصادی بر روی مردم و صنوف مختلف است، با آنها مدارا کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از تشکیل بانک اطلاعاتی مالیات و هوشمندی در رهگیری فعالیت‌ها در این حوزه خبر داد و بیان کرد: در هفته‌های اخیر با دو مصوبه هیئت دولت روبرو بودیم که سازمان مالیاتی را مکلف کرده تا نسبت به تمدید اظهارنامه‌های مالیاتی در اسفندماه، فروردین و اردیبهشت اقدام کند.

نوع‌پرور با اشاره به معرفی ۱۰ صنف آسیب‌پذیر در این زمینه گفت: تمام مودیان اعم از واحدهای تولیدی، خدماتی، توزیعی و گردشگری سه ماه اخیر که با تاخیر ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی روبرو شدند، فرصت ارائه این اظهارنامه‌ها را دارند تا با تقسیط این بدهی‌های مالیاتی امکان پرداخت آنها فراهم آید.

وی افزود: گواهی مالیاتی تا آخر اردیبهشت ماه دارای اعتبار بوده و تا ۳۱ خرداد ماه صاحبان صنوف فرصت دارند تا از بخشودگی و امتیاز ویژه در پرداخت مالیات معوقه استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل ادامه داد: همه ۱۰ شعبه هیئت حل اختلاف مستقر در امور مالیاتی در رسیدگی به پرونده‌ها تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل بوده و به دلیل حفظ جان مردم و جلوگیری از تراکم مراجعات مردمی از خردادماه در این شعبات رسیدگی به پرونده‌ها با نوبت‌بندی انجام خواهد شد.

رفع مشکلات چک‌های برگشتی

نوع‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود از تعلیق ارسال اوراق مالیاتی و ابلاغ آن به مودیان خبر داد و اظهار کرد: سرعین بیشترین آسیب را در این دو ماه دیده به طوری که همه صنوف این شهر بلااستثناء تعطیل بوده و ما تمام عملیات اجرایی را در این شهرستان به حالت تعلیق درآوردیم.

وی خاطرنشان کرد: ارزش معاملات که همه ساله به تصویب می‌رسید تا پایان خرداد ماه به همان نرخ سابق انجام می‌شود و سعی‌مان بر این است تا در ادارات مالیات استان و شهرستان بیشتر به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه پاسخگوی مودیان باشیم.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل به بخشودگی جرایم تجمیع عوارض اشاره کرد و گفت: به غیر از رسیدگی به ۳۰۰ پرونده مهم تا پایان خردادماه حسابرسی مالیاتی و اجرای ماده ۱۸۱ به تاخیر افتاده و به تراکنش‌های بانکی نیز رسیدگی نمی‌شود.

نوع‌پرور در مورد جلوگیری از دریافت مالیات متمم خُرد و اعمال معافیت‌های مالیاتی با پیشنهاد اتاق ایران برای واحدهای تولیدی تا پایان شهریورماه بیان کرد: در مورد چک‌های برگشتی که به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در دو ماه گذشته بوده سعی کردیم با رایزنی صاحبان چک، ایرادات و مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

کد خبر: ۱۶٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha