۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
۲۶ هزار کارگر ساختمانی در اردبیل ساماندهی شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۲۶ هزار کارگر ساختمانی در اردبیل ساماندهی شدند

اردبیل - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: ۲۶ هزار کارگر ساختمانی با همکاری انجمن صنعت کارگران استان سازماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز کارگر در اردبیل به وضعیت کرونایی در دو ماه اخیر و بیکاری برخی از کارگران اشاره و اظهار کرد: قرار است در ۱۰ رسته به ویژه در بخش گردشگری دولت حمایت‌های خود را از کارگران آسیب دیده از کرونا انجام دهد که امیدواریم با این حمایت‌ها بخشی از کاستی‌ها جبران شود.

وی نمونه این حمایت را پرداخت بیمه بیکاری برای کارگران آسیب دیده اعلام و خاطرنشان کرد: کارگرانی که به دلیل تعطیلی واحد تولیدی در اسفندماه، فروردین و اردیبهشت ماه آسیب دیده‌اند، بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

ساماندهی کارگران با راه‌اندازی انجمن صنعت کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در بخش صنعت ساختمان بحت ساماندهی این کارگران با راه‌اندازی انجمن صنعت کارگران در حال انجمن است، گفت: در این بخش ۶۰ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر ساماندهی و ۲۳ هزار نفر نیز از بیمه یارانه‌ای بهره‌مند هستند.

رحیمی گفت: طرح ساماندهی کارگران میادین در اردبیل نیز با همکاری شهرداری و شورای شهر آغاز شده و انتظار می‌رود با تحویل یک ساختمان برای انجمن این کار با مشارکت شورا و شهرداری به انجام برسد.

وی ادامه داد: ادارات کار در قبال دریافت شکایت هیچ مبلغی را از کارگران و یا کارفرمایان دریافت نمی‌کنند و اگر فعالان این بخش در مراکز کاریابی اقدام به ثبت شکایت خود کنند، مبلغ جزئی به آن مراکز پرداخت می‌کنیم.

مدافع کارگران هستیم تا کارفرمایان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل بازرسی‌های این اداره کل را دو گونه توصیف کرد و گفت: برخی از بازرسی‌ها به صورت ادواری و با اطلاع قبلی از واحدهای تولیدی انجام می‌شود اما بازرسی نوع دوم به شکل ناگهانی است که بازرسان ما از واحدهای تولیدی و صنفی مختلف انجام می‌دهند.

رحیمی با گرامیداشت روز جهانی کارگر و توجه جدی به این قشر آسیب‌پدیر اظهار کرد: جامعه کارگری از شیوع کرونا بیشترین آسیب را متحمل شده و دولت در جبران این کاستی‌ها و شرایط به وجود آمده مطالبات جدی کارگران را در حوزه حقوق و مزایا و پرداخت بیمه بیکاری مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه کارگران در بهره‌مندی از بیمه بیکاری باید ثبت نام کرده و مستندات لازم را ارائه کنند، خاطرنشان کرد: به ابتکار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و بعد از استان البرز در بستر نظام الکترونیکی سامانه جامع روابط کار راه‌اندازی شده تا امکان طرح شکایت کارگران و کارفرمایان فراهم آید.

بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: بیشترین حمایت این اداره کل از جامعه شریف و پرتلاش کارگری است که در این راستا در حوزه‌های مختلف کارگران واحدهای تولیدی، ساختمانی و روزمرد مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

رحیمی بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی با هدف حمایت قانونی از جامعه کارگری را به همراه رسیدگی به شکایت‌ها در بیش از ۳۰ مرجع حل اختلاف یادآور شد و بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از شش هزار شکایت کارگری در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به ثبت رسیده که این میزان هشت درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۶٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha