۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
۱۲ نکته طلایی برای انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور

۱۲ نکته طلایی برای انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور

سهولت در استفاده، کارایی و عملکرد خوب در کنار تنوع و قیمت مناسب، سبب شده تا بسیاری از کاربران اقدام به خرید پمپ شناور نمایند.

به گزارش بازار، سهولت در استفاده، کارایی و عملکرد خوب در کنار تنوع و قیمت مناسب، سبب شده تا بسیاری از کاربران اقدام به خرید پمپ شناور نمایند. در همین راستا، در این مطلب قصد داریم تا به ارائه نکات طلایی برای انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور بپردازیم. پس اگر می خواهید تا با این نوع پمپ های پرکاربرد و فوق العاده آشنا شوید و یا قصد خرید آن را دارید، این مطلب برای شماست!

معرفی پمپ شناور

پمپ شناور نیز مانند پمپ کفکش از جمله انواع پمپ جهت انتقال و پمپاژ آب محسوب می شود. غوطه ور شدن و قرارگیری درون سیال یا آب، ویژگی بارز و برجسته این نوع پمپ هاست. از همین روی به آن ها پمپ شناور یا مستغرق می‌گویند.

از دیگر ویژگی های مهم این نوع پمپ ها قرارگیری موتور پمپ شناور درون دستگاه است. دلیل اصلی آن نیز محافظت و عدم نفود سیال به سیستم و تجهیزات برقی می باشد. عدم نیاز به پرکردن پمپ ها پیش از شروع به کار، کم صدا و کم مصرف بودن در کنار راندمان بالا، از مزایای خوب پمپ شناور است.

کابردهای پمپ شناور

کاربرد اصلی پمپ شناور، پمپاژ آب در شرایطی است که اختلاف ارتفاع وجود دارد. هرچند پمپ شناور در زمینه های مختلف دیگری نیز قابلیت استفاده دارد. از جمله:

  • تقویت و پمپاژ آب در مصارف کشاورزی مانند پمپ شناور چاه عمیق، باغ، ویلا و...

  • سیستم های آبرسانی منازل مسکونی، پمپ شناور کولر و یا ساختمان های صنعتی

  • قابل استفاده در استخرهای پرورش ماهی، آبیاری گلخانه ای و آبیاری تحت فشار

  • تأسیسات مرتبط با تصفیه خانه ها، مخازن و تأمین آب اضطراری

  • شستشوی های صنعتی و موارد کاربردی نظیر اطفاء حریق و آتش نشانی

  • فواره ها و آب نماها، آب شیرین کن ها و ...

بررسی نکات طلایی انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور

در این بخش قصد داریم تا به ارائه مهمترین معیارهای انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور بپردازیم. مواردی که از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه اگر به دنبال انتخابی هوشندانه و ایده آل هستید، این پارامترها را درنظر داشته باشید.

۱. نوع پمپ و کاربرد

به دلیل کاربرد وسیع و دامنه گسترده، پمپ های شناور انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال پمپ شناور کوچک، پمپ شناور عمیق، شناور تک فاز و سه فاز، کف کش و لجن کش از انواع رایج و شناخته شده هستند. پمپ کف کش برای شرایطی که سیال، تمیز و فاقد ذرات و گل و لای است، انتخاب خوبی است. در نقطه مقابل پمپ لجن کش برای موقعیت هایی که سیال غلیظ و دارای گل و لای و موادآلاینده است، مناسب می‌باشد. در نتیجه هنگام بررسی و خرید بهترین پمپ شناور به نوع و کاربرد پمپ توجه داشته باشید.

۲. دبی یا میزان آب مورد نیاز

مقدار آبی که بایستی پمپ قابلیت پمپاژ و انتقال آن را داشته باشد، موضوع بسیار مهم و تأثیرگذار در انتخاب پمپ شناور است. میزان دبی یا آب موردنیاز به نوع استفاده، مساحت زمین کشاورزی یا باغ و یا آب موردنیاز صنعت موردنظر بستگی دارد. به منظور تعیین دقیق آن می توانید از یک سری جداول مخصوص و یا نظرات کارشناسان باتجربه استفاده نمایید.

۳. شرایط و مکان استفاده

اینکه شما پمپ شناور را در چه موقعیتی استفاده می کنید، در انتخاب نوع پمپ، جنس و متریال به کار رفته بسیار حائز اهمیت است. آیا پمپ شما در معرض ضربه یا خوردگی قرار می گیرد یا خیر؟ با پساب های صنعتی در ارتباط است یا با آب شرب؟ این قبیل موارد، موضوعاتی است که باید هنگام انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور به آن توجه داشت.

۴. عمق چاه و یا ارتفاع پمپاژ

هریک از پمپ های شناور، قدرت و توان مشخصی دارند. در نتیجه از قابلیت پمپاژ آب تا ارتفاع و از عمق معینی برخوردار هستند. با افزایش ارتفاع موردنیاز بایستی پمپی با توان و قدرت بالاتر انتخاب کرد. البته هرچه میزان قدرت افزایش یابد، طبیعتاً هزینه خرید نیز افزایش خواهدیافت. قیمت پمپ شناور چاه عمیق در قیاس با یک پمپ شناور ۲۰ متری متفاوت است.

شناور

۵. جنس و کیفیت ساخت

پمپ های شناور در جنس های مختلفی طراحی و تولید می شوند. جنس به کار رفته در مقاومت و دوام پمپ و البته میزان کارایی مؤثر است. کیفیت ساخت بدنه و البته تجهیزات داخلی نظیر الکتروموتور نیز اهمیت بسیار دارد. کیفیت ساخت خوب سبب خواهدشد تا عمل پمپاژ با راندمان بالاتر انجام شود و دستگاه طول عمر بیشتری داشته باشد.

۶. طول مسیر پمپاژ و میزان کارکرد

ممکن است پمپ شما لازم باشد تا آب و سیال را علاوه بر مسیر عمودی در یک مسیر افقی نظیر محیط یک محوطه یا حیاط پمپاژ نماید. این موضوع بایستی در میزان قدرت پمپ لحاظ شود. از طریف دیگر زمان استفاده از پمپ نیز فاکتور مهمی در انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور است. آیا قصد استفاده مقطعی از پمپ دارید یا استفاده دائم؟ پمپ شناور با الکتروموتورهای ۳۰۰۰ دور دردقیقه و ۱۴۵۰ دور دقیقه برای چنین مصارفی درنظر گرفته شده اند.

۷. تعداد اتصالات

وجود اتصالات مکانیکی نظیر زانویی، سه راهی، تبدیلات و ... در مسیر پمپاژ، توان موردنیاز دستگاه را افزایش می دهد. پس اگر مسیر هدایت و انتقال آب به گونه ای است که از اتصالات مختلف عبور می کند، بهتر است این موضوع را در انتخاب خود در نظرداشته باشید. توان و قابلیت پمپاژ بیشتر، کیفیت و دوام بالاتر، از پارامترهای مهم در خرید شناور در چنین شرایطی است.

۸. قطر لوله آب

قطر لوله پمپ شناور اندازه های مختلفی بر حسب اینچ دارد. پمپ شناور ۲ اینچ، ۳ اینچ، ۶ اینچ و ... از نمونه های رایج هستند. پمپ شناور ۲ اینچ و ۳ اینچ برای کارهای سبک تا متوسط مانند شناور چاه انتخاب های خوبی هستند.

هرچه میزان قطر لوله بیشتر باشد، میزان آب خروجی و دبی در ثانیه شما افزایش خواهدیافت. از طرفی دیگر به پمپ قوی تر و به صرف هزینه بالاتری نیز نیاز است. بدین منظور توصیه می کنیم، از انتخاب لوله بالاتر از حد نیاز خودداری کرده و اندازه قطر لوله را بر اساس نوع کار و دبی موردنیاز انتخاب کنید.

۹. نوع برند

امروزه برندهای مختلف ایرانی و خارجی اقدام به طراحی و فروش پمپ شناور کرده اند. برند سازنده در کیفیت ساخت، بازدهی دستگاه، طول عمر و قیمت خرید شناور تأثیرگذار خواهد بود. نوع پشتیبانی و ضمانت دستگاه، تعمیرات و تأمین قطعات در صورت خرابی نیز از دیگر موارد مهم در این زمینه است.

۱۰. ضمانت و پشتیبانی

پمپ های شناور بسته به نوع و شرکت سازنده، خدمات پشتیبانی و ضمانت متفاوتی دارند. گارانتی، امکان تعویض یا تعمیر دستگاه، مشاوره خرید و تأمین تجهیزات موردنیاز از موارد مهمی است که وجود آن ها امتیاز مثبتی برای خریدار محسوب می شود. برندهای ایرانی به دلیل قرارگیری در داخل کشور، اغلب سیستم پشتیبانی خوبی نسبت به دستگاه های وارداتی خصوصاً پمپ های چینی فاقد ضمانت دارند.

۱۱. قیمت پمپ شناور

بدون شک، هزینه خرید و قیمت پمپ شناور یکی از مهمترین عوامل برای انتخاب و خرید بهترین پمپ شناور است. قیمت پمپ به چندین معیار بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت پمپ شناور چاه با قیمت شناور آب کارخانه صنعتی متفاوت است. نوع پمپ، قدرت و توان، پمپ شناور تک فاز یا پمپ شناور سه فاز، در کنار برند سازنده، از مهمترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت است.

هرچه برند معتبرتر باشد، کیفیت ساخت و امکانات و به دنبال آن قیمت خرید بالاتر است. به عنوان نمونه قیمت پمپ شناور ایتالیایی در قیاس با قیمت پمپ شناور چینی هم‌رده، گران تر خواهدبود. البته امروزه و به واسطه فعالیت شرکت های مختلف، پمپ شناور ارزان و خوش ساخت نیز در بازار وجود دارد. لذا نیازی نیست حتماً قیمت زیادی بابت تهیه پمپ بپردازید.

۱۲. مرکز فروش و ارائه خدمات

امروزه فروشگاه های مختلفی اقدام به عرضه و فروش پمپ شناور می نمایند. در این میان بازرگانی تاج به آدرس وب سایت https://motorbargh.shop از چند جهت بهترین مرجع خرید پمپ شناور و کف کش می باشد:

  1. این شرکت نمایندگی رسمی تقریبا تمامی برندهای معتبر کفکش و شناور را دارد. از جمله کفکش توان تک

  2. از طریق وب سایت این شرکت می توانید به راحتی مدل های مختلف را با هم مقایسه و مدل مورد نظر خود را بصورت اینترنتی خریداری نمایید. ارسال به سراسر کشور انجام می شود.

  3. کارشناسان فنی و تخصصی بازرگانی تاج با مشاوره تلفنی رایگان شما را برای یک انتخاب بی نقص و عالی همراهی می کنند.

  4. از این شرکت می توانید با شرایط سهل و آسان خرید قسطی نیز انجام دهید.

  5. تمام کالاهای خریداری شده از بازرگانی تاج دارای گارانتی رسمی و شرکتی می باشد.

و ...

منبع: موتور برق شاپ

کد خبر: ۱۶۹٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha