۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کاهش ۹۵ درصدی سود بانک لویدز در انگلیس
با گسترش شیوع کرونا رقم خورد؛

کاهش ۹۵ درصدی سود بانک لویدز در انگلیس

بانک لویدز در انگلیس به علت همه گیری ویروس کرونا و ناتوانی وام گیرندگان در پرداخت اقساط خود اعلام کرد سودش را از دست داده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بانک لویدز در انگلیس به علت همه گیری ویروس کرونا و ناتوانی وام گیرندگان در پرداخت اقساط خود اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۹۵ درصد از سودش را از دست داده و ناچار شده ۱.۴ میلیارد پوند از سرمایه اش را برای نجات از این وضعیت، اختصاص دهد.  

ناظران اعلام کردند: به علت همه گیری بیماری کووید ۱۹، در آینده نزدیک نیز امیدی به بهبود شرایط مالی وام گیرندگان از بانک لویدز وجود ندارد، زیرا تعطیلی کسب و کارها هنوز در انگلیس ادامه دارد.
روزنامه گاردین بانک لویدز را بزرگ‌ترین وام دهنده برای خرید مسکن در انگلیس و یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی مشاغل در این کشور اعلام کرد وافزود: سود بانک لویدز در سه ماهه نخست پارسال ۷۴ میلیون پوند گزارش شد.

به نوشته گاردین، آنتونیو هورتا- اوسوریو، مدیرعامل بانک لویدز گفته است همه گیری بیماری کووید ۱۹، چالش‌های فراوان اقتصادی و اجتماعی در انگلیس و جهان پدید آورده که بر فعالیت مردم و مشاغل، پیامدهای فراوان داشته است.

وی افزوده است: آینده نیز چالشی خواهد بود که میزان چالش‌ها به زمان طول کشیدن این همه گیری، شدت آن و طرح‌های دولت برای کاهش اثر این همه گیری بستگی خواهد داشت.

دیروز نیز بانک بارکلیز انگلیس اعلام کرد: سود این بانک، ۳۸ درصد کاهش یافته و پیش از ان نیز بانک اچ اس بی سی هشدار داد ممکن است ناچار شود به منظور زیان ناشی از پرداخت نشدن اقساط وام ها، ۱۱ میلیارد دلار (معادل ۸.۸ میلیارد پوند) هزینه کند.

کد خبر: ۱۶٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha