۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
عمده‌ترین تقاضای فعالان اقتصادی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

عمده‌ترین تقاضای فعالان اقتصادی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است

اصلاح ساختار اقتصادی کشور از جمله اصلاح ساختار مالیاتی و بانکی، بودجه و ایجاد اشتغال می‌تواند به مقوله پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کمک بزرگی کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید به اینکه تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشارهای اقتصادی همراه باشد گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور پیش‌بینی‌پذیر نبودن اقتصاد است. در صورتی که این امکان فراهم نشود و همچنان روند پیش‌بینی‌ناپذیر بودن اقتصاد در کشور ادامه داشته باشد، خود به اصلی‌ترین بازدارنده رشد اقتصادی تبدیل خواهد شد.

علیرضا شهبازی ادامه داد: پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، پیش نیاز ثبات در تمامی بازارها است. فضای غیرشفاف و مبهم اقتصادی، مشکلات بسیاری را برای بازیگران این فضا ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای ایجاد ثبات در تمامی بازارها لازم است، برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد. از سوی دیگر، برنامه‌ریزی اقتصادی نیز نیازمند شفافیت و پیش‌بینی شرایط آینده است.

وی در ادامه با تاکید به اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، وضعیت تولید در کشور نیازمند ساماندهی است، بیان کرد: بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور، اصلاح ساختار اقتصادی در امور مالیاتی و بانکی، اصلاح بودجه‌ریزی و ایجاد اشتغال و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است.

شهبازی تصریح کرد: خوشبختانه مجلس با آگاهی بسیار، قدم‌های اساسی را در راستای این امور برداشته و دولت نیز موظف است برای ساماندهی تولید، اقدام به رفع موانع از سر راه تولید کرده و خدمت بزرگی را برای این حوزه انجام دهد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار اقتصادی کشور از جمله اصلاح ساختار مالیاتی، بانکی و بودجه می‌تواند به مقوله پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کمک بزرگی کند، گفت: عمده‌ترین تقاضای فعالان اقتصادی در سطح ملی افزایش پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد کشور به همت دولت و مجلس است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: تنها در سایه پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد و برقراری ثبات اقتصادی است که فعالان اقتصادی می‌توانند برای تولید و حتی فروش کالاهای خود برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، ابزاری است که به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا بتواند برای آینده برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند، گفت: اصلاح ساختار اقتصادی ضمن بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، آینده روشنی را پیش پای مدیران و مسئولان کشور قرار خواهد داد.

شهبازی اظهار امیدواری کرد: با کمک از متخصصان و اساتید می‌توان اصلاحات مورد نظر در بخش‌های مختلف اقتصادی انجام داد و مجلس نیز از این اقدام حمایت ویژه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۹٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha