۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و جایگزینی کمباین‌های غلات نیاز است
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و جایگزینی کمباین‌های غلات نیاز است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات و بازسازی و جایگزینی ۱۸۰۰ از این دستگاه به ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر در حاشیه مراسم امروز امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای آن که بتوانیم بر اساس تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات هزار دستگاه کمباین فرسوده را بازسازی و ۸۰۰ دستگاه کمباین جدید در داخل طراحی و بسازیم و وارد عرصه کشاورزی کنیم به ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ابراز امیدواری کرد که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی کمباین‌های فرسوده غلات و جایگزینی کمباین‌های نو از طریق تبصره (۱۶) و ردیف اعتباری که در بانک کشاورزی داریم، تامین شود.

مهاجر افزود: این کمباین‌ها هر چند برای برداشت غلات و گندم هستند، اما در زمینه دانه‌های روغنی و حبوبات نیز قابل استفاده‌اند و برای برداشت برخی محصولات با تعویض هد کمباین می‌توان آنها را تخصصی کرد.

تامین بخشی از نیاز کشور با کاهش ضایعات غلات
وی در بخشی از سخنان خود در مراسم امروز امضای تفاهم نامه توسعه ناوگان کمباین غلات، ضایعات به ویژه در حوزه غلات را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم ضایعات از مزرعه تا مصرف را کاهش دهیم با همین مقدار ضایعات می‌توان بخشی از نیاز کشور به غلات را تامین کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ۱۰۰ درصد عملیات کاشت، داشت و برداشت گندم به صورت مکانیزه انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی کشت در دیمزارها، برخورداری از کمباین‌های است که قابل استفاده در مناطق کوهستانی، کوچک و کم ظرفیت باشد.

وی ادامه داد: با توجه به گران بودن قیمت کمباین‌های خارجی و میسر نبودن خرید آن توسط اغلب کشاورزان، چاره ای جز تکیه بر دانش بومی ارتقای کیفی کمباین های فعلی نداریم.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha