۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
وابستگی نفتی؛ مشکل دیرینه اقتصاد ایران| تنها بخشی از چالش های اقتصادی ایران به تحریم باز می گردد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با بازار:

وابستگی نفتی؛ مشکل دیرینه اقتصاد ایران| تنها بخشی از چالش های اقتصادی ایران به تحریم باز می گردد

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تنها بخشی از چالش های اقتصادی ایران به مشکلات اعمال تحریم علیه ایران بازمی گردد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به انتفاع اقتصادی ایران پیرو هرگونه توافق با گروه ۱+۴ گفت: اقتصاد ایران با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.

وی تصریح کرد: به واقع تنها بخشی از چالش های اقتصادی ایران به مشکلات اعمال تحریم علیه ایران بازمی گردد.

این نماینده مجلس بیان کرد: تحریم ها تجارت خارجی ایران را با چالش مواجه کرده است، در عین حال بخش های دیگری از اقتصاد ایران به دلیل وابستگی دیرینه به منابع نفتی با مشکلات زیرساختی مواجه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رفع تحریم یک اصل اساسی است آنهم به جهت حقوق مردم ایران، بیان کرد: مردم ایران تحریم را یک اقدام ظالمانه براساس حقوق بین الملل می دانند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکته کلیدی این است که در صورت رفع تحریم ها حتما تجارت خارجی ایران باید تسهیل شود و با این حال این مسئله نافی رفع مشکلات اقتصادی داخلی در ایران نیست.

عمویی بیان کرد: باید برای مشکلات اقتصاد داخلی ایران هم اقدامات اساسی صورت گیرد و با این حال دولت و مجلس یازدهم با همکاری همدیگر گام هایی را برای اصلاح شرایط اقتصاد داخلی برداشته اند.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha