۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
افزایش ۶ برابری بودجه عمرانی استان یزد| دستگاه ها در جذب اعتبارات تلاش کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۶ برابری بودجه عمرانی استان یزد| دستگاه ها در جذب اعتبارات تلاش کنند

یزد- دهقانی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: بودجه عمرانی استان یزد از ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۱۸۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

مجید دهقانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۶ برابری بودجه عمرانی استان یزد، این اتفاق را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امیدواریم این حرکت ارزشمند دولت بتواند در قالب پیشبرد پروژه ها نمود یابد و شیرینی آن را مردم لمس کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید در جذب اعتبارات و اثرگذاری بیشتر آن نهایت تلاش را داشته باشند، افزود: عمدتا اعتبارات استانی به غیر از اعتبارات ملی است که مجزا به دستگاه ها ابلاغ می شود و متمرکز بر اعتبارات استانی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری است.

دهقانی زاده افزود: هزینه‌کرد این اعتبار با تمرکز بر پروژه های عمرانی استانی از جمله راه ها، حوزه آبرسانی و آب و فاضلاب، مدرسه سازی، مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشتی، بخش کشاورزی اعم از قنوات، مجتمع های دام و طیور و ... است.

اولویت بندی تخصیص اعتبارات بر اساس پیشرفت فیزیکی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد درباره اولویت بندی تخصیص این اعتبارات، به اولویت بندی مبتنی بر پیشرفت فیزیکی به عنوان یکی از شاخص ها و ایجاد تعادل و توازن در راستای محرومیت زدایی است، اشاره کرد.

وی گفت: این پروژه ها در قالب بودجه استان نتیجه گزارش تجمیع فعالیت هایی است که در طول سال از سوی دستگاه ها از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی، از محل متوازن و سفر ریاست جمهوری است و در کنار آن دستگاه ها بودجه های ملی را نیز جذب خواهند کرد.

دهقانی زاده با اشاره به تخصیص ۱۹۰۰ میلیارد یعنی ۷۵ درصد بودجه ۲۴۰۰ میلیاردی استان در سال ۱۴۰۰، اعلام کرد: فرصت جذب منابع برای اجرای پروژه های عمرانی اتفاق بزرگی در حوزه فعال سازی پروژه ها و جذب هزینه‌کرد است.

وی ادامه داد: اما بخش هزینه‌کرد هم اهمیت زیادی دارد و باید با این اعتبارات فعالیت ویژه ای در راستای فعالسازی پروژه ها و پیمانکاران و تجهیز دستگاه ها اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha