۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
ضرورت تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا قبل از بازگشایی مدارس و مراسم اربعین
رئیس جمهور تاکید کرد

ضرورت تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا قبل از بازگشایی مدارس و مراسم اربعین

رئیس جمهور با اشاره به در پیش بودن آیین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و بازگشایی مراکز آموزشی، بر ضرورت تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا و استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در نشست امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌ کادر بهداشت و درمان در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، گفت: ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت‌های همه اعضای کادر بهداشت و درمان در طول مواجهه با همه‌گیری کرونا، برگ درخشانی در تاریخ این مرز و بوم است و در حافظه جمعی ملت ایران ماندگار خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حرکت آغاز شده به سوی خودکفایی کشور در حوزه دارو، ضمن قدردانی از داروسازان داخلی، تصریح کرد: دولت از تلاش داروسازان داخلی برای تولید همه داروهای مورد نیاز کشور حمایت می‌کند.

رئیسی، همچنین با اشاره به گزارشی مبنی بر تولید بیش از ۹۰ درصد از داروهای مورد نیاز با تلاش شرکت‌های داخلی، این دستاورد را افتخارآمیز دانست و اظهار داشت: استمرار این روند، بدون تردید، یک گام راهبردی در حوزه سلامت عمومی در کشور است و دولت با همه توان از آن حمایت می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به نزدیک بودن بازگشایی مراکز آموزشی و همچنین در پیش بودن مراسم بزرگ اربعین حسینی گفت: همان‌طور که با تلاش‌های کادر درمان و البته همراهی جدی مردم توانستیم بر امواج مختلف بیماری غلبه کنیم، هم‌اکنون نیز همچنان همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌ها ضرورت دارد و پیش‌نیاز موفقیت، سیاست‌گذاری‌ها در مدیریت کرونا است.

رئیسی، همچنین لزوم تزریق نوبت یادآور واکسن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا در صیانت از جان افراد مؤثر است و کسانی که نوبت یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

رئیس جمهور، انجام آزمایش و شناسایی مبتلایان به کرونا در مرزها و مبادی ورودی کشور را نیز ضروری برشمرد و از همه مردم خواست که برای ایمن ماندن از کرونا و سویه‌های جدید آن، اهتمام ویژه‌ای نسبت به رعایت کامل اصول بهداشتی داشته باشند.

«اجرای طرح پزشک خانواده» از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس جمهور در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا بود. آقای رئیسی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرد در اجرای برنامه‌های تحولی دولت در حوزه سلامت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را به‌خصوص در شرایطی که کشور همچنان درگیر همه‌گیری کرونا است، با سرعت بیشتر عملیاتی کند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بر ضرورت رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در اماکن ورزشی مسقف تأکید کرد.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha