۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
شستا به «سیمان بیارجمند» ورود کرد | راه اندازی کارخانه تا ۲.۵ سال آتی
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

شستا به «سیمان بیارجمند» ورود کرد | راه اندازی کارخانه تا ۲.۵ سال آتی

شاهرود -خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس درباره تعیین تکلیف کارخانه سیمان بیارجمند، گفت: شستا به این مجموعه ورود کرده و امیدواریم که در دو نیم سال آینده شاهد راه‌اندازی این کارخانه ساله باشیم.

علی اصغر خانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پروژه ۱۸ ساله سیمان بیارجمند که کماکان در دست ساخت بوده و همچنان افتتاح نشده است، ابراز کرد: این طرح دارای مشکلاتی است که نخستین آنها فقدان توجیه اقتصادی بود زیرا از اساس و اصل، جانمایی سیمان بیارجمند اشتباه بوده است.

وی افزود: در شاهرود و سبزوار سیمان خاکستری وجود دارد اما متاسفانه در بیارجمند نیز کلنگ تولید همین سیمان بر زمین زده شد تا این سوال پیش بیاید که کدام خریدار سیمان، از شهرهای شاهرود و سبزوار عبور می کند و از بیارجمند که در عمق کویر است و فاصله دورتری دارد، همان سیمان بخرد؟

افزایش هزینه‌ها

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه تردد تا بیارجمند به ازای هر تن، ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان کرایه را افزایش می دهد، بیان کرد: چه عقل سلیمی قرار است از سبزوار و شاهرود که کنار جاده ترانزیتی اصلی و کریدور هستند عبور کند ۱۲۰ کیلومتر از جاده اصلی دور شود و در دل کویر سیمان را گران‌تر بخرد؟لذا باید فکری به حال توجیه اقتصادی این کارخانه می‌شد.

خانی با بیان اینکه برای حل این مشکل کارهای میدانی و نشست‌های خوبی برگزار شد تا در نهایت این طرح به سیمان سفید تغییر وضعیت دهد زیرا دست کم شش استان در منطقه تولید این نوع سیمان را ندارند، گفت: با این کار خوشبختانه توجیه اقتصادی طرح، حل شده است.

در شاهرود و سبزوار سیمان خاکستری وجود دارد اما متاسفانه در بیارجمند نیز کلنگ تولید همین سیمان بر زمین زده شد

وی با بیان اینکه هشت جلسه برای رفع مشکلات این کارخانه برگزار شده و در نشست آخر حتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر صمت، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیران عامل بانک‌ها نیز حضور داشت، گفت: در این نشست توانستیم شستا را متقاعد کنیم تا به سیمان بیارجمند ورود کند تا بتوانیم بعد از سال‌ها این طرح را دوباره آغاز کنیم.

ورود شستا و در دست گیری فرمان کارخانه

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه به محض ورود شستا، خرید سهام توسط این شرکت صورت گرفت و سه نفر از هیئت مدیره سیمان بیارجمند را عوض کرد، گفت: با این کار تقریباً مدیریت سیمان بیارجمند به دست شستا افتاد.

خانی با بیان اینکه ظرف ۴۰ روز آینده نیز مجمع سیمان بیارجمند برگزار می شود و امیدواریم که شستا ورود دوباره ای کرده و همه پنج عضو هیئت مدیره را در دست بگیرد، بیان کرد: وقتی فرمان کامل کارخانه در دست شستا باشد، برای تکمیل طرح گام پیش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان بیارجمند ۳۸ هزار سهام دار دارد و می‌تواند در اشتغال منطقه نیز موثر باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم ظرف دو نیم سال آینده سیمان بیارجمند را دوباره استارت بزنیم و منشاء برکات خوبی در این منطقه خواهد شد.

به گزارش بازار کارخانه سیمان بیارجمند اوایل دهه ۸۰ خورشیدی کلنگ زنی شده و هنوز هم به بهره برداری نرسیده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سهامدار IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      0 0
      امیدوارم با ورود نماد شستا که از پتانسیل مالی پرقدرتی در کشور برخوردار است خیلی سریع سیمان سفید بیارجمند به بهره برداری برسد و موجب رشد منطقه و حل مشکل سهامداران که از سال ۸۵ انتظار افتتاح این کارخانه هستند حل و ایجاد اشتغال شود،