۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
۲۳۰ هزار احراز هویت برخط کد ثنا در ۴ ماهه ابتدایی سال انجام شد
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:

۲۳۰ هزار احراز هویت برخط کد ثنا در ۴ ماهه ابتدایی سال انجام شد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از استقبال مردم از خدمت احراز هویت برخط در سال جاری خبر داد و گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲۳۰ هزار احراز هویت برخط کد ثنا انجام شده است.

به گزارش بازار، محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از تاکیدات طرح تحول قضایی ارائه خدمات آسان و ارزان به مردم با هدف تسهیل و تسریع در امور آنان است گفت: بهره‌گیری از فناوری های نوین ارائه خدمات به مردم را تسهیل کرده است.

رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه ثبت نام ثنا جزو خدمات پایه و درگاه ورود به ارائه دیگر خدمات قضایی در قوه قضاییه است و تا قبل از ارائه خدمت احراز هویت برخط، مردم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا به صورت حضوری در مجتمع های قضایی اقدام می کردند افزود: اما امروز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین که مجهز به بروزترین تکنولوژی‌های های روز دنیا است خدمت احراز هویت برخط به صورت برابر در اختیار مردم داخل کشور و حتی هموطنان خارج از کشور، مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم با کمترین هزینه قرار گرفته است.

کاظمی فرد با بیان اینکه افراد پس از احراز هویت برخط و داشتن شناسه قضایی می توانند از خدمات گوناگون و متنوع در قوه قضاییه بهره مند شوند، گفت: خدمات فناورانه در قوه قضاییه تابع زمان و مکان نیست و تمام افراد در تمام دنیا می توانند از خدمات قضایی در صورت داشتن شناسه قضایی استفاده کنند. ما نیز تمام تلاشمان را به کار گرفتیم با بهره گیری از فناوری های نوین و ایجاد یک زیست بوم فناوری قضایی خدمات آسان و ارزان به مردم ارائه دهیم.

رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره بر اینکه در مسیر احراز هویت برخط از ظرفیت ۸ شرکت دانش بنیان استفاده کرده‌ایم افزود: به منظور ایجاد فضای رقابتی و جلوگیری از انحصار، ۸ شرکت دانش‌بنیان در این مسیر با ما همکاری دارند و عملکرد این شرکت ها دائماً در حال بررسی است تا بتوانیم خدمات باکیفیت تری به مردم ارائه بدهیم ضمن اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیانی که بتوانند در این زمینه خدمات شایسته تری ارائه دهند حمایت می‌کنیم.

کاظمی فرد با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی افراد در مسیر احراز هویت برخط کد ثنا مورد توجه قرارگرفته است، تاکید کرد: در این مسیر کارگزاران و شرکت های دانش بنیان به هیچ عنوان به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی ندارند و صرفاً با بهره گیری از هوش مصنوعی و استفاده از فناوری‌های نوین احراز هویت برخط انجام می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه از استقبال مردم از خدمت احراز هویت برخط در سال جاری خبر داد و گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۲۳۰ هزار نفر از هموطنانمان موفق به احراز هویت کد ثنا خود به صورت کاملا الکترونیک و برخط شده‌اند.

محمد کاظمی فرد با تاکید بر اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به بازه زمانی سال گذشته شاهد ۸۵ درصد رشد در زمینه احراز هویت برخط کد ثنا بوده‌ایم افزود: در ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۲۴هزارو ۵۸۰ نفر از این خدمت استفاده کرده اند که با اقدامات و تلاش های صورت گرفته واستقبال مردم در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۲۳۱ هزار و ۲۵ نفر از هموطنان احراز هویت کد ثناخود را به صورت آسان و ارزان انجام دادند.

رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در این مرکز دنبال می شود ارائه خدمات متفاوت و متنوع با کمترین هزینه و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به هموطنان است، تاکید کرد: باید نگاهمان را از نگرش‌های قدیمی به نگرش هوشمند پاسخگو و شفاف تغییر دهیم زیرا استفاده از ابزارهای هوشمند در دنیای امروز ضامن ارائه خدمات بهتر و مناسب تر است.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha