۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
وزیر اقتصاد برای شفافیت و نظارت بر بورس کاری نکرد| ضعف ساختاری بورس؛ سیگنال گیری شرکت ها
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بازار:

وزیر اقتصاد برای شفافیت و نظارت بر بورس کاری نکرد| ضعف ساختاری بورس؛ سیگنال گیری شرکت ها

محسن زنگنه نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قوانین بورسی از آن شفافیت و نظارت لازم برخوردار نیست؛ باید وزارت اقتصاد و سازمان بورس این موارد را برطرف کنند که البته هیچ اقدامی انجام نشده است.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت بازار بورس متاثر از سه موضوع است.

وی با بیان اینکه باید راهبردی کلی برای مسائل اقتصادی کشور داشته باشیم، گفت: از این رو باید گفت که اقتصاد پیش بینی پذیر نیست لذا بورس و بازار سرمایه خوب، بازاری است که قابل پیش بینی باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید مجددا بر این نکته که بازار بورس ما قابل پیش بینی نیست، بیان کرد: صرف نظر از سبز و یا قرمز شدن چراغ بورس، همواره پیش بینی پذیر بودن این بازار حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس اظهارکرد: پیش بینی بازار سرمایه در تحلیل های تکنیکال و غیر تکنیکال امری موثر است و این مسئله یکی از مسائل بیرونی بازار سرمایه قلمداد می شود و به بازار سرمایه ربطی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصمیم گیری برای شرکت ها را یکی دیگر از عوامل تاثیر پذیر در بازار سرمایه دانست و گفت:به عنوان مثال شرکت ها نمی دانند فردا دولت در زمینه فولاد ،پتروشیمی، آلمینیوم و خودروسازی چه تصمیمی خواهد گرفت؛ حتما تعدد تصمیم گیری ها در قیمت و در سود شرکت ها تاثیر می گذارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین اگر زمانی نرخ گمرکی پایین و یا بالابرود این موارد در سود و زیان یک شرکت تاثیر گذار است.

وی در ادامه با اشاره به ضعف ساختاری بورس و قوانین آن تصریح کرد: ما در دولت قبلی هم به این نکته تاکید کردیم که بازار سرمایه ما ضعف های جدی دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه در حاشیه این ضعف ساختاری برخی از شرکت ها و صندوق ها سیگنال گیری می کنند و تاثیر خود را بر بازار می گذارند.

وی بیان کرد: همچنین متاسفانه قوانین بورسی ما از آن شفافیت، نظارت و پایداری لازم برخوردار نیست و این موضوع داخلی است که باید وزارت اقتصاد و سازمان بورس آن را برطرف کنند که تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: هنوز اقدامی درباره ساماندهی بازار سرمایه از سوی دولت و مسئولین مشاهده نشده است و چیزی ندیده ایم البته دولت در برنامه تحول اقتصادی به این موارد خوب اشاره کرده است و راهکارهایی برای آن پیشنهاد شده است اما تاکنون اتفاق خاصی در عمل رخ نداده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha