۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲
لزوم تسریع در ارائه زمین‌های بلااستفاده به وزارت راه برای ساخت ۴ میلیون مسکن
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد

لزوم تسریع در ارائه زمین‌های بلااستفاده به وزارت راه برای ساخت ۴ میلیون مسکن

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر رصد عملکرد استان ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت:فقدان مسکن آسیب‌های بسیاری به کشور تحمیل می‌کند که عدم ازدواج جوانان یکی از آسیب‌های پیرامون آن است.

به گزارش بازار، منصور شکرالهی درباره کم و کیف اجرای "طرح نهضت ملی مسکن" در حوزه انتخابیه و فرآیند اجرای آن در سراسر کشور، گفت: اجرای این طرح مقدماتی مانند تهیه زمین، بودجه و ارائه تسهیلات به متقاضیان دارد اما به نظر می‌رسد؛ دولت در فراهم کردن این مقدمات با مشکلات جدی رو به رو است چراکه هنوز این طرح کلید نخورده و در مرحله مقدماتی باقی مانده است.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه‌ها باید مطابق دستور رئیس‌جمهور زمین‌های بلااستفاده خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد تا این وزارتخانه بتوانند هرچه سریع‌تر "نهضت ملی مسکن" را اجرایی کند ضمن آنکه بانک‌ها نیز باید در ارائه تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش وزارت راه و شهرسازی در راستای تملک زمین برای اجرای طرح مسکن‌سازی، افزود: از مسائل مهمی که باید در اجرای نهضت ملی مسکن دنبال شود طراحی یک سامانه به منظور به‌روزرسانی اقدامات و فعالیت‌ها، همچنین رصد نحوه عملکرد استان‌ها در این بخش است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نداشتن مسکن آسیب‌های بسیاری به کشور تحمیل می‌کند که عدم ازدواج جوانان یکی از آسیب‌های پیرامون آن است، اظهار کرد: مهمترین راهکار برای بهبود وضعیت بازار مسکن، تولید گسترده و افزایش ساخت و ساز است، در این رابطه دولت باید "طرح ملی مسکن" را هرچه سریع‌تر اجرایی کند. /

کد خبر: ۱۶۹٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha