۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
معرفی ۳۸ فروشنده کالای غیراستاندارد به تعزیرات حکومتی استان همدان
مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد:

معرفی ۳۸ فروشنده کالای غیراستاندارد به تعزیرات حکومتی استان همدان

همدان - مدیرکل استاندارد استان همدان از معرفی ۳۸ واحد صنفی توزیع‌کننده کالای غیراستاندارد به ادارات تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته خبر داد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح «طاها» و بازرسی های انجام شده از شبکه توزیع سطح استان همدان ۳۸ واحد صنفی متخلف به دلیل فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد به ادارات تعزیرات حکومتی شهرستان های همدان، تویسرکان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ و اسدآباد معرفی شدند.

مددی ادامه داد: تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب می شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین‌شده با حکم دادگاه محکوم می شوند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه با اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح بازار از کالاهای ابلاغ شده سازمان ملی استاندارد به فراخور فصل تولید و توزیع بازرسی صورت می گیرد، گفت: با اجرای این طرح، آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات استاندارد به واحدهای صنفی و نخریدن و نفروختن کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد صورت گرفته است.

مددی تاکید کرد: رویکرد اداره استاندارد در مرحله اول بازرسی، اصلاحی و به دور از فضای جریمه است اما در صورت تکرار تخلف، واحد صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.

وی مهمترین هدف طرح طاها را ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی برای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد ذکر کرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: شهروندان برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالا، باید کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا اطلاعات مربوط به تولید کننده و محصول و اعتبار پروانه استاندارد را دریافت کنند.

کد خبر: ۱۶٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha