۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
احتمال ریزش سنگین بازار ارزهای دیجیتال در سپتامبر| نکات مهم روند بازار سرمایه
بازار بررسی کرد؛

احتمال ریزش سنگین بازار ارزهای دیجیتال در سپتامبر| نکات مهم روند بازار سرمایه

با ریزش بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی مانند طلا و نقره، بسیاری از تحلیلگیران معتقدند احتمال رقم خوردن یک سقوط دیگر در ماه سپتامبر همچنان وجود داشته و باید مراقب بود.

وحید پورتجریشی؛ بازار: جلسه عصر چهارشنبه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا که صورتجلسه آن بر ادامه سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره تا زمان توقف کامل رشد تورم در این کشور تاکید داشت، منجر به ایجاد ریزش سنگین در اکثر بازارهای مالی بین المللی از جمله طلا، رمزارزها، نقره و سایر فلزات گرانبها شد.

شرکت کنندگان در این نشست، همچنین بر ادامه روند افزایش نرخ سودهای بانکی در راستای ارتقا حداکثری اشتغال و ایجاد ثبات در قیمت های بازار تاکید کردند. فدرال رزرو در جریان این جلسه، با تاکید بر اینکه تصمیمات مربوط به آینده تعیین نرخ های بهره بانکی به آمارهای اقتصادی هفته های آتی بستگی خواهد داشت، تاکید کردند که نشانه هایی از کاهش شیب تند تورم به سمت مسیر نزولی وجود دارد و همچنین تاکید شد که به احتمال زیاد، نرخ بهره بانکی در آمریکا در ماه سپتامبر ۷۵ واحد دیگر افزایش خواهد یافت.

اما همانطور که گفته شد، خروجی این جلسه منجر به ریزش مجدد بازارهای مالی در جهان شد. همانطور که در جدول زیر ملاحظه می فرمایید، قیمت هر اُنس طلا در بازارهای جهانی تا ۱۷۶۱ دلار و هر انس نقره نیز تا ۱۹.۶۲ دلار طی شبانه روز گذشته کاهش یافته است.

احتمال ریزش سنگین بازار ارزهای دیجیتال در سپتامبر| نکات مهم روند بازار سرمایه

همچنین بازار ارزهای دیجیتال نیز شاهد ریزش سنگینی بوده و علاوه بر بیت کوین، سایر آلتکوین ها نیز متاثر از این ریزش شدند. بیت کوین در روز پنجشنبه در محدوده بین ۲۳۳۰۰ تا ۲۳۴۰۰ در حرکت بوده و به گفته تحلیلگران بازار رمزارزها، امکان ریزش بزرگترین ارز دیجیتال به کانال ۲۲ هزار دلار در صورت از دست رفتن حمایت کلیدی ۲۳۲۰۰ دلار وجود دارد که در این صورت، نخستین حمایت بعدی روی ۲۲۷۵۰ دلار خواهد بود.

امکان ریزش سنگین در بازار ارزهای دیجیتال همچنان وجود دارد

از زمان ریزش بازار کریپتو در روز چهارشنبه، بسیاری از تحلیلگران معتقدند این اصلاح، آغازی برای سقوط مجدد بازار ارزهای دیجیتال به محدوده ۲۰ هزار دلار و حتی کمتر از آن است.

«مارتین هایسبِک» رئیس بخش تحقیقات بلاکچین شرکت رمزارزی «آپ هولد» معتقد است ادعای فدرال رزرو مبنی بر ظهور نشانه های کاهش تورم و شکست شیب صعودی آن صحت ندارد. وی طی سخنانی گفت: آنچه در انتظار بازار دارایی های دیجیتال و سهام است، چیزی فراتر از تورم خواهد بود. کاهش تورم تا شش ماه آینده رخ نخواهد داد، مگر اینکه جنگ اوکراین به پایان رسیده و فضای ترس از بازارهای جهانی مرتفع گردد.

وی همچنین تاکید کرد: با ریزش های سنگین، تعطیلی کارخانه ها و احتمال افزایش قیمت گاز تا ۴۰۰ دلار، بیت کوین همچنین با خطر سقوط سنگین در ماه سپتامبر مواجه است. اما به گفته این کارشناس برجسته بازار رمزارزها، بیت کوین فعلا در مرحله انباشت قرار دارد.

«مارکوس سوتیریو» تحلیلگیر موسسه تحقیقاتی «گلوبال بلاک» نیز سخنان هایسبک را تایید کرده و گفت: به اعتقاد تحلیلگران تکنیکال، بیت کوین طی روزهای آتی با آزمایش های متعدد و مهمی برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت خود مواجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: حرکت بیت کوین در سطح زیر حمایت ۲۰۰ هفته ای خود یعنی ۲۳۷۰۰ دلار، منجر به ریزش فعلی به محدوده ۲۳ هزار دلار شده شده و احتمال ریزش های بیشتر قیمت طی هفته های آتی همچنان وجود دارد که می تواند مانع از بازگشت زودهنگام بازار شود.

اما «مایکل ون دیپوپ»، تحلیلگیر شناخته شده و برجسته بازار ارزهای دیجیتال که از شهرت جهانی برخوردار است نیز پس از اتمام جلسه چهارشنبه شب فدرال رزرو، با انتشار پیامی توئیتری، پیش بینی کرد که افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر بر خلاف ادعای فدرال رزرو، ۵۰ واحد خواهد بود و نه ۷۵ واحد. پس جایی برای ترس در بازار کریپتو وجود ندارد.

احتمال ریزش سنگین بازار ارزهای دیجیتال در سپتامبر| نکات مهم روند بازار سرمایه

فاکتورهای مهم برای رصد بازارهای مالی طی روزهای آینده

اما علیرغم دیدگاه های مختلف و بعضا متناقض با یکدیگر در خصوص بازارهای مالی، این سوال مطرح است که برای رصد بازارهای مالی اعم از فلزات گرانبها، سهام شرکت های بزرگ بین المللی و بازار رمزارزها، چه فاکتورهایی باید مد نظر قرار داده شوند تا ریسک سرمایه گذاری به حداقل برسد.

نخستین پیشنهاد ما این است که تا زمان روشن نشدن روند بازار طی روزهای آتی، در صورتی که دارایی نقد در اختیار دارید، به هیچ عنوان در هیچ یک از بازارها سرمایه گذاری نفرمایید. چراکه ریسک سرمایه گذاری در اکثر بازارها به شدت بالاست. بازارها همچنان در شوک ناشی از جلسه چهرشنبه شب فدرال رزرو قرار داشته و در چنین شرایط مه آلودی نمی توان وارد معاملات شد.

اما طی روزهای آتی، حتمال شاخص دلار را بررسی نمایید. همانطور که می دانیم، شاخص دلار (DXY) یکی از بهترین ابزراهایی است که می تواند شِمایی کلی از وضعیت بازارهای مالی را به ما ارائه دهد. هر قدر این شاخص روند افزایشی به خود گرفته و سبز تر شود، یعنی ریسک پذیری بازار در حال کاهش بوده و سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای ورود به بازارهای ریسک پذیر، دارایی خود را به شکل دلار امن نگهداری نمایند. تنها با ریزش شاخص دلار است که می توان انتظار بهبود شرایط را برای بازارهای مالی داشت.

احتمال ریزش سنگین بازار ارزهای دیجیتال در سپتامبر| نکات مهم روند بازار سرمایه

دومین فاکتور مهم به ویژه برای رصد بازار کریپتو، بررسی شاخص ترس و طمع بازار است. هیچگاه در شرایط ترس، وارد بازار نشوید. بسیاری از سرمایه گذاران این تصور را دارند که بهترین نقطه خرید و ورود به بازار، زمان ریزش حداکثری قیمت هاست که می تواند هنگام بازگشت بازار به روند عادی، بیشترین سود را عاید شما کند.

احتمال ریزش سنگین بازار ارزهای دیجیتال در سپتامبر| نکات مهم روند بازار سرمایه

اما به نظر نمی رسد این فرضیه چندان درست باشد. روزهای ریزش سنگین رمزارز لونا را همیشه به عنوان موردی تاریخی به یاد داشته باشید. به ویژه در بازار رمزارزها، همیشه این احتمال وجود دارد که شرایط از آنچه شما تصور می کنید، بدتر شده و ریزشی دو چندان در انتظار سرمایه گذاران باشد.

همواره زمانی وارد معاملات خرید شوید که از آغاز بازگشت بازار مطمئن باشید. صبر داشته باشید تا دستکم ۳ الی ۴ کندل چهار ساعته سبز بسته شود و سپس اقدام به بررسی شرایط برای خرید نمایید.

اگرچه قیمت در چنین شرایط دیگر در کف نبوده و سود کمتری عاید شما خواهد شد، اما توجه داشته باشید که شرایط تمامی بازارهای مالی همچنان خرسی بوده و ریسک سرمایه گذاری به اندازه کافی بالا است. پس سود کم بهتر از زیر سوال رفتن اصل سرمایه و تحمل ضررهای سنگین ناشی از سرمایه گذاری با ریسک پذیری زیاد خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      هم اکنون بازارهای اقتصادی با رمز ارزها عملیاتی میگردد تبادلات پولی هم با رمز ارزها است اما دلار سقوطش محتمل است