۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
تولید خودروهای دوگانه سوز، اولویتی بالاتر از گزینه های دیگر
نمایندگان مجلس با تاکید بر اهیمت کاهش مصرف سوخت مطرح کردند

تولید خودروهای دوگانه سوز، اولویتی بالاتر از گزینه های دیگر

به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تولید خودروهای پر مصرف با هزینه ی خانوار سازگار نیست و آلایندگی این خودروهای پر مصرف هم نگران کننده است و لذا باید به دنبال کاهش مصرف انرژی خودروها باشیم .

به گزارش خبرنگار بازار، مصرف سوخت همچنان  بر اساس استانداردهای بین المللی و متوسط مصرف،در کشور بالاست این موضوع را می توان از آمارهای سازمان بهینه سازی مصرف سوخت استخراج کرد. در این شرایط که انتظار میرفت خودروسازان در طرحهای فروش خود خودروهای دوگانه سوز را در اولویت قرار دهند متأسفانه این اتفاق نیفتاد و حالا شاهد تردد خودروهایی هستیم که علاوه  بر اینکه دوگانه نیستند بلکه برچسب مصرف انرژی آنها نگران کننده است. این اتفاق در حالی می افتد که یکی از راهکارهای صرفه جویی در مصرف سوخت کاهش میزان مصرف خودروهای سواری ماست اما وقتی در یک خودرو برچسب مصرف انرژی تا E  بالا آمده آیا می توان انتظار داشت که با بالا رفتن قیمت سوخت مصرف آن نیز کاهش پیدا کند؟ نقش خودروسازها در مرتفع کردن این مسئله چیست و مجلس برای حل این موضوع چه راهکارهایی خواهد داشت؟ به همین دلیل با چند تن از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفتگویی انجام دادیم.

حسن بهرام نیا در این ارتباط به خبرنگار بازار، گفت: باید در شرایطی که مردم در فشار اقتصادی هستند و قیمت سوخت ممکن است با درآمد خیلی ها سازگار نباشد به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز برویم. بهرام نیا تأکید کرد: پائین آوردن میزان مصرف انرژی خودروها نیز باید در دستور کار باشد. ضمن اینکه میزان درجه اشتعال CNG  با بنزین برابری می کند و سلامت خودروها را تهدید نمی کند پس باید به سمت تولید این خودروها رفت. نماینده مردم نهاوند ادامه داد: افزایش جایگاههای CNG  یکی دیگر از برنامه هایی است که مجلس با قدرت دنبال خواهد کرد. بدون شک از این هفته کمیسیون انرژی با جدیت این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

غلامرضا شرفی دیگر عضو کمیسیون انرژی نیز در این باره توضیح داد: مجلس چند جلسه در خصوص تولید خودروهای هیبریدی داشته اما مسئله ای که وجود دارد این است که شاید در شرایط فعلی هزینه بالایی در این خصوص نتوان به بخش خصوصی داد اما می توان با راهکارهایی مانند تولید خودروهای دوگانه سوز که هم آلایندگی کمتری دارند و هم بسیار به صرفه هستند نگرانی ها را در مورد مصرف بالای سوخت کم کرد. ضمن اینکه خودروسازان نیز باید به سمت و سویی بروند که در آن شاهد تولید خودروهای کم مصرف باشیم در این شرایط نمی توان به کاهش مصرف سوخت امیدوار بود. این نماینده مجلس اظهار کرد: خودروسازان در بحث تولید خودروهای دوگانه سوز محدودیتی نداشتن در حال حاضر هم ندارند.

عبدالحمید خدری دبیر کمیسیون انرژی نیز  با تأکید به جدیت کمیسیون انرژی درباره تولید خودروهای دوگانه سوز بیان کرد: تولید خودروهای پر مصرف با هزینه خانوار سازگار نیست به اضافه  اینکه آلایندگی این خودروها هنوز جدا از مسئله ی مصرف زیاد نگران کننده است و باید به آن پرداخته شود. تعاملات خوبی صورت گرفته و سیاستگذاری تولید خودروهای دوگانه سوز و تعدیل مصرف انرژی خودروهاست.

کد خبر: ۱٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha