۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
رونمایی از نخستین دستگاه بومی «کارنده نیشکر»
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:

رونمایی از نخستین دستگاه بومی «کارنده نیشکر»

اهواز- ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از رونمایی نخستین دستگاه «کارنده نیشکر» در این شرکت خبر داد.

عبدعلی ناصری در گفتگو با خبرنگار بازار ساخت و بومی‌سازی دستگاه کارنده نیشکر با بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی نیروهای جوان و خلاق شرکت توسعه نیشکر را اقدامی موثر در افزایش بهره‌وری، خودکفایی و بی‌اثر نمودن شرایط تحریمی دانست و اظهار کرد: ساخت و بومی‌سازی تجهیزات مختلف کشاورزی و بسیاری از قطعات صنعت نیشکر در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر خودکفایی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ساخت پنج دروگر نیشکر، ساخت ربات جوشکار، ساخت دستگاه انتقال دهنده ملاس، ساخت اولین دستگاه هشداردهنده موتور و... بخشی از اقدامات این شرکت در بومی سازی تجهیزات کشاورزی و صنعتی در راستای تولید دانش‌بنیان است. شهریور ماه سال گذشته نیز صدای پنجمین دروگر ساخت متخصصین نیشکر در مزارع نیشکر پیچید و رد چرخهای این دروگر بومی، در مزارع نیشکر سلمان فارسی نقش بست.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه، به ویژگی‌های کاربردی دستگاه کارنده نیشکر اشاره کرد و گفت: پیش از این، کشت نیشکر به صورت دستی انجام می‌شد اما با بهره‌برداری از این دستگاه، کشت به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

به گفته ناصری، سرعت و دقت، دو ویژگی دستگاه کارنده نیشکر است که در شرایط آب و هوایی خوزستان، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری دارد.

وی عنوان: این شرکت با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای خودکفایی، رونق تولید و رفع موانع گام برداشته و تاکید بر پژوهش‌های کاربردی در دو حوزه صنعت و کشاورزی در سرلوحه کاری این شرکت قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۸٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha