۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
تصویب وام پنج میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به رنو
در پی تبعات اقتصادی کرونا بر اقتصاد فرانسه؛

تصویب وام پنج میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به رنو

کمیسیون اروپا به منظور کاهش تبعات اقتصادی بیماری کووید ۱۹ از تصویب وام پنج میلیارد یورویی به شرکت خودروسازی رنو با ضمانت دولت فرانسه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، کمیسیون اروپا به منظور کاهش تبعات اقتصادی بیماری کووید ۱۹ از تصویب وام پنج میلیارد یورویی به شرکت خودروسازی رنو با ضمات دولت فرانسه خبر داد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، روز ۲۴ آوریل از بررسی این وام خبر داده بود.

مارگریت وستاگر (Margrethe Vestager)، نایب رییس کمیسیون اروپا در امور رقابت اقتصادی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این وام به رنو کمک خواهد کرد که به نقدینگی لازم برای غلبه بر تبعات اقتصادی ویروس کرونا دسترسی پیدا کند».

وی اضافه کرد: «ما با فرانسه همکاری نزدیکی داشتیم تا این حمایت مالی در سریعترین و مؤثرترین زمان ممکن در چارچوب اصول رقابت در اتحادیه اروپا محقق شود».

قواعد اتحادیه اروپا برای کمک‌های دولتی در شرایط عادی بسیار سخت گیرانه هستند و کمیسیون اروپا در چنین مواردی به شکل قطره چکانی موافقت خود را اعلام می‌کند.

از زمان شیوه ویروس کرونا و اجرای مقررات قرنطینه، بخش‌های اقتصادی قابل توجهی در اروپا با اختلال روبرو شده اند و کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است با تساهل بیشتری عمل نماید تا بقای شرکت‌ها و مشاغل در اروپا به خطر نیافتد.

کد خبر: ۱۶٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha