۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
ساخت مدارس با تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات به روز در دستور کار بنیاد برکت
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد

ساخت مدارس با تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات به روز در دستور کار بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از حمایت و مشارکت این بنیاد برای ساخت مدارس با تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات به روز به همراه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار محمد ترکمانه در نشست خبری نخستین رویداد ملی مدارس آینده که صبح امروز در ساختمان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برگزار شد، تصریح کرد: بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس همکاری ۱۴ ساله برای ساخت مدرسه دارند، شروع فعالیت بنیاد برکت با هدفگذاری ساخت هزار مدرسه بود اما اکنون ۱۸۳۵ مدرسه با ۲۰ هزار کلاس درس ساخته است.

وی افزود: این مدارس ساخته شده ظرفیت تحصیل ۲۵۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور را دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: امکان ساخت مدارس در کشور با تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات به روز در بحث ساخت مدارس برای درک بهتر مطالب توسط دانش آموزان وجود دارد.

ترکمانه خاطرنشان کرد: مجموعه‌های تحقیقاتی برای ساخت مدارس با تجهیزات نوین وجود دارد که براین اساس یک مشارکت در این حوزه قرار است انجام شود که از طرح‌ها و ایده‌های نوآوری بتوان استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در این خصوص بحث اینترنت، اشیا و سایر سیستم‌های نوین آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد تا با درک بیشتر دانش آموزان و صرفه جویی در مصرف انرژی رو به رو شویم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در این نشست گفت: در نظر داریم در هر استان یک طرح با رویکرد ساخت مدارس نوین اجرا شود.

مهراله رخشانی مهر اظهارکرد: بنیاد برکت همواره از دستگاه‌های پیشتاز کمک به ساخت و تجهیز و بازسازی مدارس بوده است.

وی در خصوص بکارگیری ایده‌های نوین در ساخت مدارس افزود: سازمان نوسازی مدارس از گذشته تا کنون در تلاش برای جذب ایده‌ های جامعه دانشگاه‌هی و موسسات بوده که براین اساس رویداد ملی معماری ایرانی، مدرسه ایرانی برگزار کرده است که بهره‌مندی از خروجی این همایش همواره در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین خاطر نشان کرد: بنیاد برکت به منظور بهره مندی از ایده‌های نوین در یک فراخوان اردیبهشت ماه اعلام کرد که صاحبان ایده تا پایان شهریور ایده‌های خود را ارسال کنند.زمان برگزاری جشنواره هم مهر ماه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون ۱۴۰ اثر ارسال شده و مهر ماه در همایش ارائه می شود و مجموعه خروجی پس از داوری برای اجرا به حوزه فنی معاونت سازمان ارسال می‌شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha