۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
دولت اولین مشتری تولیدکننده باشد/ ضرورت حذف هزینه‌های شروع فعالیت سرمایه‌گذاری
منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

دولت اولین مشتری تولیدکننده باشد/ ضرورت حذف هزینه‌های شروع فعالیت سرمایه‌گذاری

قزوین- منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید خود را نخستین مشتری تولیدکننده بداند، نه این‌که در ابتدای کار با روش‌های مختلف به دنبال جذب پول از سرمایه‌گذار باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف‌الله سیاهکالی مرادی شب چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی قزوین در اتاق بازرگانی استان، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که بخش تولید و سرمایه‌گذار برای فعالیت در کشور با آن مواجه است هزینه‌های سنگین فرآیندهای پیش از آغاز کار است.

وی بیان کرد: در ابتدای کار سرمایه‌گذاری که فعال اقتصادی نیاز به حمایت و پشتوانه مال دارد در بازه‌های زمانی و با روش‌های مختلف ازجمله تخصیص زمین، صدور مجوز و طی شدن فرآیندهای لازم همه دارایی سرمایه‌گذار دریافت می‌شود و مراحل بعدی کار همواره با یک وقفه زمانی طولانی‌مدت همراه است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا دولت‌ها خود را نخستین مشتری تولیدکنندگان می‌دانند و بسیاری از هزینه‌های این‌چنینی با عقد قراردادهای پیش‌تولید در ماه‌های اولیه شروع فعالیت تولیدکننده دریافت می‌شود.

مرادی بیان کرد: حمایت‌های دولت اگرچه در مدیریت بازار سرمایه و اقتصاد در کشور  بسیار تأثیرگذار  است اما هیچ‌کس به‌اندازه خود فعالین اقتصادی نمی‌تواند بر مدیریت درست این جریان تأثیرگذار باشد.

وی افزود: دولت نیازمند هم‌فکری و همراهی فعالان اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاران است و قطعاً روش‌ها و راهکارهای تخصصی این گروه می‌تواند راه برای حضور و فعالیت تازه‌کارها فراهم و زمینه‌های« جهش تولید» را محقق سازد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس نتایج تحقیقات انجام‌شده امروز سرمایه‌های شرکت‌های دولتی در ایران بیش از سه برابر بودجه دولت است و این حجم از سرمایه در کنار سرمایه‌های بخش خصوصی عدد بسیار بزرگی را نمایش می‌دهد  که با مدیریت و جهت‌دهی درست می‌توان از این توانمندی‌ها در مسیر « جهش تولید» بهره گرفت.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد:شفافیت در عملکردها در دنیای امروز راهی برای جلب اعتماد است و قطعاً استفاده از فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک شرایط را برای این شفاف‌سازی فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: اعتمادسازی دوطرفه بین دولت و بخش خصوصی قطعاً رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف را به همراه خواهد داشت و می‌تواند باعث رونق صادرات« جهش تولید» و تضمین بازار سرمایه در داخل کشور شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان و ظرفیت بالقوه اتاق بازرگانی گفت: این مجلس محلی اقتصادی می‌تواند جریان ساز بسیاری از فعالیت‌های بزرگ در حوزه تولید و اقتصاد در کشور باشد و قطعاً بستری برای فعالیت تخصصی در حوزه صنعت و تولید را در کشور فراهم می‌آورد.

کد خبر: ۱۶٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha