۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
امکان افزایش نرخ دلار/لیر با انتشار داده های مربوط به کسری بودجه دولت ترکیه
تحلیل بازار فارکس؛

امکان افزایش نرخ دلار/لیر با انتشار داده های مربوط به کسری بودجه دولت ترکیه

جفت ارز دلار/لیر ترکیه (USD/TRY) به دلیل حجم کم معاملات، همچنان به صورت محدود در بازار فارکس معامله شده و با اینحال، احتمال افزاش نرخ این جفت ارز در بازار وجود دارد.

به گزارش بازار، جفت ارز دلار/لیر ترکیه (USD/TRY) به دلیل حجم کم معاملات، همچنان به صورت محدود در بازار فارکس معامله می‌شود. همچنین اقدام قیمت USD/TRY توسط مقاومتی که درست زیر علامت قیمت ۱۸ لیر قرار دارد محدود شده است.

ضعف لیر ناشی از آخرین ارقام بودجه دولت ترکیه است که نشان دهنده کسری ۶۴ میلیارد دلاری (۳.۵۶ میلیارد دلار) تا ماه ژوئیه بوده که ارزش لیر را تحت فشار شدید قرار داده است.

پیش بینی نرخ USD/TRY

امکان افزایش نرخ دلار/لیر با انتشار داده های مربوط به کسری بودجه دولت ترکیه

مقاومت در نقطیه ۱۷.۹۶۹۹۱ پیشرفت نرخ را محدود کرده و همچنان بر سر راه گاوها قرار دارد. شکستن این مقاومت امکان حرکت بالقوه به سمت مقاومت ۱۸.۰۳۰۵۹ (بالاترین سطح ۳ و ۸ آگوست) را فراهم می کند.

بالاتر از این سطح، اوج نرخ تاریخی این جفت در ۱۸.۴۰۴۸۴ وجود دارد که البته پیش از رسیدن به این هدف، نرخ باید از سطوح قیمتی ۱۸.۰۹۲۰۸ و ۱۸.۲۵۷۸۶ که سطوح افزایشی فیبوناچی ۲۷ و ۶۱.۸ درصدی نوسان قیمت از پایین ترین سطح ۲۰ جولای به ۲۹ جولای به حساب می آیند، عبور کند.

از سوی دیگر، رد شدن در نقطه ۱۷.۹۶۹۹۱ امکان کاهش به سطح حمایت ۱۷.۸۰۲۸۷ (بالاترین سطح ۲۲ جولای) را فراهم می کند. اگر گاوها نتوانند از این حمایت دفاع کنند، اصلاح بیشتر به سمت محور قیمت ۱۷.۵۸۴۱۹ صورت خواهد گرفت.

چنین حرکتی برای ظهور قدرتمند باید بر سطح حمایت اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸% در نقطه ۱۷.۶۶۹۰۴ که پایین ترین سطح ۲۲ جولای محسوب می شود، غلبه کند. اگر وخامت اوضاع نرخ این جفت ادامه یابد، ۱۷.۴۹۵۹۶ نقطه برداشت دیگری را به سود خرس ها تشکیل می دهد.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha