۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
تکمیل راه آهن اردبیل-میانه نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
استاندار اردبیل:

تکمیل راه آهن اردبیل-میانه نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل - میانه، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام جو شامگاه چهارشنبه در نشست با پیمانکاران پروژه راه آهن میانه _اردبیل که در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد با اشاره به اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن در سال جاری گفت: تاکنون یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: این طرح یکی از پروژه های الویت دار دولت است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال ۱۴۰۰، پروژه به تکمیل و به بهره برداری برسد.

بهنام جو با اشاره به پرداخت ۷۰میلیارد تومان اعتبار توسط بانک ملی برای پروژه اظهار کرد: ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیز هفته آینده به پروژه تزریق می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا کنون ۷۵درصد خاکریزی و ۹۴درصد خاکبرداری مسیر خاکی انجام شده است، گفت: عملیات ریل گذاری از سمت میانه چهار ماه آینده آغاز می شود.

بهنام جو با بیان اینکه ۹۲درصد خاکبرداری تونل ها انجام شده است، افزود: در صورت پیوستگی مسیر به راه آهن میانه ریل گذاری به‌صورت مکانیزه انجام می شود و سرعت کار افزایش می یابد.

استاندار اردبیل ادامه داد: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می یابد.

کد خبر: ۱۶٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha