۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
ساخت ۱۰۰ متر مسکن ۲.۵ نفر شغل ایجاد می‌کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

ساخت ۱۰۰ متر مسکن ۲.۵ نفر شغل ایجاد می‌کند

نایب رئیس مجلس در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: می‌توان بیش از یک میلیون مسکن ساخت به شرطی که دولت زمین بدهد و با تسهیلات لازم آن را حمایت کند.

به گزارش بازار، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت و ۲۶.۴ میلیون خانوار داریم که ۶۳.۸ میلیون نفر در شهرها زندگی می‌کنند و ۲۲.۸ میلیون در قالب جمعیت روستایی معادل ۶ میلیون خانوار در روستاها ساکن هستند. این در حالی است که در ابتدای انقلاب ۷۸ درصد جمعیت کشور در روستاها و در حال حاضر ۲۲ درصد در روستاها زندگی می‌کنند؛ چرا مردم از روستاها به شهر آمدند و حاشیه نشینی بزرگی ایجاد کردند.

نیکزاد تصریح کرد: به حجت الاسلام رئیسی نامه نوشته شد که اگر می‌خواهیم ۲۳ میلیون روستایی به شهر نیایند و حاشیه نشین نشوند باید اولاً اقتصاد روستا درست شود و ثانیاً آب کشاورزی، آب شرب، ارتباطات، راه روستایی و مسکن روستایی برای روستاها فراهم شود.

نایب رئیس مجلس افزود: مسکن نه ارز بر است و نه به تحریم مربوط می‌شود بلکه تمامی نهاده‌های آن در داخل تولید می‌شود و می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن ساخت به شرطی که دولت زمین بدهد و با تسهیلات لازم آن را حمایت کند.

وی گفت: اگر به دنبال اتفاقی در بخش مسکن هستیم باید شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار شود. ۱۰۰ متر مسکن ۲.۵ نفر شغل ایجاد می‌کند، یک میلیون مسکن یعنی ۱۰۰ میلیون متر خانه ساخته شده و برای ۲ و نیم میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد.

نیکزاد افزود: می‌گویم چرا وام ساخت مسکن نمی‌دهند می‌گویند وام به صنایع نمی‌رسد، در حالی که ۷۰ درصد مسکن به صنایع مربوط است و اگر مسکن ساخته نشود چه کسی سیمان محصولات صنایع را می‌خرد.

نایب رئیس مجلس گفت: ۱۸ میلیون هکتار از اراضی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و کل مساحت شهرها و روستاها ۱۰ میلیون هکتار نمی‌شود چرا دور شهرها را محدود کرده ایم.

وی تصریح کرد: پیش از این اعلام شده بود که از ۲۲ بانک که باید تسهیلات به حوزه ساخت مسکن پرداخت کنند طبق آمار هیچ یک از بانک‌ها تسهیلاتی پرداخت نکرده اند.

براساس این گزارش؛ در این نشست اقبال شاکری عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، رحمت اله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس و شهباز حسن پور بیگلری نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha