۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
آبیاری نوین در ۲۶ درصد از اراضی کشاورزی گلستان انجام می شود
معاون جهاد کشاورزی گلستان:

آبیاری نوین در ۲۶ درصد از اراضی کشاورزی گلستان انجام می شود

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با گذشت بعد از سه دهه از آغاز اجرای سیستم نوین آبیاری، ۲۶ درصد اراضی کشاورزی گلستان از همین طریق آبیاری می شوند.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان گلستان ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این مقدار ۲۷۰ هزار هکتار قابلیت اجرای سیستم های نوین آبیاری دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه منابع آبی کشور در سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعت مصرف می شود، افزود: بیش از ۹۵ درصد آب در بخش کشاورزی و صنعت استفاده می شود.

وی ادامه داد: برای داشتن تولید پایدار باید به سمت روش های نوین آبیاری برویم تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب هزینه های کوددهی و سم پاشی نیز کاهش یابد.

عباسی تصریح کرد: سیستم های نوین آبیاری با توجه به محصول و نوع زراعت از راندمان آبیاری ۳۵ تا ۴۰ درصد به بیش از ۸۵ درصد افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه از طریق این سیستم نوین می توان میزان زمین بیشتری را آبیاری کرد، ادامه داد: احداث حوضچه های ذخیره آب در سیستم های آبیاری نوین باعث درآمدهای جانبی برای کشاورزان می شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha